وزیر بهداشت در بیست و ششمین جشنواره دانشجوى نمونه کشوری:

سیاسیون به دانشجو و استاد نگاه کاسب کارانه دارند/ یکى از بدبختى‌ها این است که همه نگاه‌ها به استخدام دولتى است/ هیچ ملتی به فضیلت و نشاط نمی‌رسد اگر به علم و پژوهش دقت و توجه نکند

قاضى زاده هاشمى گفت: سياسيون به دانشجو و استاد كه معدن علم و فناورى هستند چشم طمع و نگاه کاسب‌کارانه دارند.

سياسيون به دانشجو و استاد نگاه كاسب كارانه دارند/ يكى از بدبختى ها  اين است كه همه نگاه ها به استخدام دولتى است/ هیچ ملتی به فضیلت و نشاط نمی‌رسد اگر به علم و پژوهش دقت و توجه نکندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد حسن قاضى زاده هاشمى وزير بهداشت در بيست و ششمين جشنواره دانشجوى نمونه کشوری كه در دانشگاه علوم پزشكى تهران برگزار شد، با بيان اينكه بدون تردید برای رسیدن به توسعه پایدار در هر جامعه‌ای نیازمند توجه به فرهنگ و برای دست‌یابی به انسجام نیازمند گفت‌وگو هستیم، گفت: گفتمان فرهنگی باید وارد جامعه دانشجویی و نخبگان شود و اين موضوع در کنار مباحث علمی و آموزشی به کار گرفته شود تا اثربخشی آن را در جامعه ببینیم.

وى ادامه داد: سخت‌کوشی، انضباط، حس نوع‌دوستی و عشق به خدمت و باور قلبی به اینکه می‌توان در حوزه علم و دانش با کسب مهارت و فضیلت زندگی کرد، یکی از مولفه‌های فرهنگی است.

هاشمى با بيان اينكه هر حا علم با فرهنگ در كنار هم قرار نداشت موجب بدبختى بشر شد، افزود: در دانشگاه‌های کشور فرصت برای توجه به این مسائل وجود دارد، البته اگر سیاسیون اجازه بدهند، زیرا سياسيون به دانشجو و استاد كه معدن علم و فناورى هستند چشم طمع و نگاه کاسب‌کارانه دارند.

نخبه بودن اين است كه چقدر برای ایران و مردم کشور اثرگذار باشیم

وزير بهداشت با بيان اينكه محال است كشورى پيشرفت كند و به سعادت برسد مگر اينكه به علم و دانش احترام بگذارند، گفت: هیچ ملتی به فضیلت و نشاط نمی‌رسد اگر به علم و پژوهش دقت و توجه نکند، علم و پژوهش در دانشگاه مثل نياز بدن به آب است.

وى ادامه داد: مطمئن هستم، دانشجویان نمونه باور دارند كه ابتدای راه هستند، نخبه و نمونه بودن اين است كه چقدر برای ایران و مردم کشور اثرگذار باشیم و برای مردم آرامش، آسایش و رفاه و غرور ملی هدیه کرد.

هاشمى عنوان كرد: ما میراث گران‌قدری از گذشتگان داریم و اگر بخواهیم این میراث را پاس نگاه داریم، باید ایمان و تلاش و کار شبانه‌روزی داشته تا در تاريخ ايران و جهان اثرگذار باشيم.

وزيربهداشت خطاب به دانشجويان نمونه كشورى گفت: فرصت‌ها خیلی زود سپری می‌شوند و باید دانشجویان از وقت خود حداکثر استفاده را ببرند.

هاشمی با بیان اینکه یکی از بدبختی‌های کشور ما این بوده که همه نگاه‌ ما به استخدام دولتی است،‌ گفت: ما وقتی قبل از انقلاب وارد دانشگاه می‌شدیم بخش خصوصی با کسانی که احتمال می‌دهند نمونه خواهند شد، قرارداد می‌بست و آنها بورسیه می‌شدند.

آموزش باید در کشور تغییر کند

وزیر بهداشت در پاسخ به دانشجوی نمونه کشوری در زمینه بیکاری دانشجویان نمونه گفت: انتظار ما از دانشجوی نمونه این است که  کشور را بسازد چه برسد به زندگی خود و اطرافیانشان را،‌ شما دانشجویان نمونه شده‌اید چون کارهای سخت را به سرانجام رسانده‌اید.

وی ادامه داد: دولت هم باید به وظیفه خود عمل کند؛ ما در حوزه بهداشت و درمان می‌خواهیم بهترین ها را جذب کنیم اما برخی نخبگان دوست دارند خود مولد باشند و در قالب کارفردی اشتغال کنند.

هاشمی با تاکید اینکه وظیفه دولت بستر سازی و رونق بخشیدن به بخش خصوصی برای حل مشکل اشتغال جوانان است، افزود: آموزش در کشور باید تغییر کند، چرا که مدل کنونی ما در ایران شیوه‌ای نیست که برون داد مراکز علمی کشور ثروت آفرینی باشد پس باید نگاه سنتی را به نگاه کارآفرینی و اشتغال تغییر دهیم.

وی در پایان خطاب به دانشجویان نمونه گفت: به آنچه به دست می‌آورید قانع نباشید و توکلتان به خدا و همتتان باشد، همچنین چشم طمع از هر بنی بشری بر دارید و از خدا بخواهید این باور را به شما بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار