20 اسفندماه؛

اهواز میزبان نخستین مجمع سلامت خوزستان

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از برگزاری نخستین مجمع سلامت خوزستان با شعار «همه با هم برای سلامت خوزستان» به میزبانی اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  نوذر درستان، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نخستین مجمع سلامت خوزستان بیان داشت: این مجمع، 20 اسفند ماه با شعار «همه با هم برای سلامت خوزستان» و با حضور مدیران استانی، خیران و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در اهواز برگزار خواهد شد.

وی به تشکیل معاونت اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از سال 95، اشاره و تصریح کرد: کار فرابخشی بر عهده معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی است و طبق تحقیقات به عمل آمده، برآورد می‌شود حدود 25 درصد بخش سلامت وابسته به وزارت بهداشت و درمان و 75 درصد این مسئولیت با دیگر دستگاه‌ ها است.

درستان، مسئولیت معاونت اجتماعی دانشگاه را برقراری ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه‌ هایی عنوان کرد که در موضوعات مختلف در حوزه سلامت جامعه نقش دارند، به طور مثال آموزش و پرورش در بالا بردن سواد سلامت نقش دارد و ما نیز برای مسئولیت همکاری در این زمینه را بر عهده داریم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروزه به عنوان جهت دهنده و محوریت در بخش سلامت شناخته می‌شود، افزود: در نگاه جدید شعار «همه برای سلامت» مطرح شده که به معنای افزایش خودآگاهی عمومی مردم و تغییر نگرش‌ها است.

وی به دعوت تمام فرمانداران، بخشداران، دهیاران، مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، نیروی انتظامی به مجمع سلامت خوزستان، اشاره کرد و اذعان داشت: ریاست مجمع را استاندار، دبیری آن را رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت اجرایی آن را معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی برعهده دارند.

نوذر درستان اظهار کرد: در این مجمع نظرات کارشناسی همه دستگاه‌های مختلف در راستای انتخاب 3 اولویت خوزستان در حوزه سلامت بررسی می‌شود تا بتوان به طور ویژه بر آن‌ها تمرکز کرد، سپس دستگاه‌های مربوطه پیوست سلامت خود را متناسب با آن اولویت‌ها برنامه ریزی و ارائه دهند.

انتهای پیام/گ

برگزاری نخستین مجمع سلامت خوزستان در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.