نشست مسئولین میراث فرهنگی لرستان با مدیرکل صداوسیما

در جلسه‌ای با حضور مدیران کل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و صداوسیمای مرکز لرستان، راهکار‌های لازم در خصوص تعامل و همکاری ویژه ایام نوروز ۹۷ بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در این نشست،  قاسمی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان،  تعامل و همکاری این دو دستگاه را در راستای معرفی هر چه بهتر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان مهم برشمرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان آمادگی هر گونه تعامل و همکاری را با صداوسیمای مرکز لرستان دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار اثر در لرستان شناسایی شده که نیمی از آن‌ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است افزود: با توجه به کمبود اعتبار برای معرفی این آثار، از صداوسیمای مرکز لرستان انتظار داریم در راستای آگاهی مردم از این جاذبه‌های گردشگری همکاری کند.

قاسمی، همچنین به آمادگی لرستان برای استقبال از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی اشاره و ابراز امیدواری کرد: صداوسیمای مرکز لرستان اطلاعیه‌های ضروری این ستاد را برای آگاهی مردم از رادیو و تلویزیون پخش کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دنیا در ایران واقع شده و لرستان در این بین سهم چشمگیری دارد، تلاش برای معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها و همچنین تبدیل شدن لرستان از معبر به مقصد گردشگری را هدف اصلی مجموعه مدیریت استان عنوان کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان هم در این نشست گفت: هدف گذاری در استان لرستان پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.

محمد بازوند فضای همکاری و تعامل بین صداوسیما و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان را مهم دانست و افزود: بخش عمده‌ای از تولیدات صداوسیمای مرکز لرستان، به تصویر کشیدن و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه معرفی آثار گرانبهای تاریخی و طبیعی لرستان یکی از رسالت‌های مهم صداوسیما است اظهار داشت: در همین راستا در برنامه زنده شبانه (وایک) به عنوان پر بیننده‌ترین برنامه شبکه افلاک لرستان از نماد قلعه فلک الافلاک خرم آباد برای دکور برنامه استفاده شده و این آمادگی وجود در صورت فراهم شدن شرایط، برنامه‌های زنده و تولیدی صداوسیما در کنار اماکن تاریخی و طبیعی لرستان به روی آنتن برود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان پخش برخی گزارش‌های انتقادی در صداوسیما را سازنده عنوان کرد و گفت:: پخش این گزارش‌ها در رسانه ملی و استانی در راستای جذب اعتبارات لازم و برطرف شدن مشکلات و در نتیجه رضایت مندی مردم صورت می‌گیرد.

بازوند همچنین بر آمادگی حوزه‌های مختلف صدا، سیما و خبر لرستان در جهت تعامل و همکاری لازم در ایام نوروز ۹۷ تاکید کرد.

انتهای پیام/د

نشست مدیران کل و معاونین میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان با صداوسیما

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.