رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

حمله به فرماندهی پلیس در «قندهار»، هشدار آمریکا درباره تشدید حملات تروریستی، کشته شدن رئیس حج و اوقاف ننگرهار، جذب 10 هزار نیروی جدید زن در وزارت داخله و کشته شدن 54 تروریست در 24 ساعت گذشته از جمله رویدادهای خبری افغانستان است.

رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمله به فرماندهی پلیس در «قندهار»، هشدار آمریکا درباره تشدید حملات تروریستی، کشته شدن فرمانده طالبان در «غور»، کشته شدن رئیس حج و اوقاف ننگرهار، جذب 10 هزار نیروی جدید زن در وزارت داخله و کشته شدن 54 تروریست در 24 ساعت گذشته از جمله رویدادهای خبری افغانستان است.

**حمله به فرماندهی پلیس «اسپین بولدک» در استان «قندهار»
چهارمهاجم انتحاری ساعت هشت شب گذشته به فرماندهی پلیس شهرستان «اسپین بولدک» استان قندهار حمله کردند که این درگیری با کشته شدن مهاجمان پایان یافت و شش پلیس نیز کشته شدند.ضیا درانی سخنگوی پلیس قندهار گفت که مهاجمان پس از دو ساعت درگیری کشته شدند و گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

**سازمان های اطلاعاتی آمریکا به جای پیشگیری نسبت به حمله طالبان هشدار می دهند 
رسانه های افغانستان به نقل از سازمان های اطلاعاتی آمریکا نوشته اند که امسال گروه طالبان حملات مرگباری را از خاک پاکستان علیه افغانستان راه اندازی خواهند کرد. مقامات اطلاعاتی آمریکا تصریح کرده اند که نیروهای افغان قادر خواهند بود مراکز شهرهای بزرگ را کنترل کنند اما حملات تروریستی در این اماکن از جمله شهر کابل پایتخت افغانستان رخ خواهد داد.آمریکا به جای ایفای نقش حمایت و پیگشیری از بروز چنین حوادثی تنها هشدار داده و از همکاری روسیه با طالبان و آنچه که آنان دشمنان آمریکا خوانده اند ابراز نگرانی کرده اند.

**کشته شدن فرمانده طالبان در «غور»
«محمد اقبال نظامی» سخنگوی پلیس استان غور افغانستان اعلام کرد که یک فرمانده مهم گروه طالبان توسط افراد مسلح ناشناس کشته شده ست.
وی افزوده این فرد دیروز /چهارشنبه/ در شهرستان «ساغر» استان در یک کمین کشته شده است. تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته و گروه طالبان نیز در این باره اظهار نظر نکرده است.

**کشته شدن رئیس ارشاد و حج و اوقاف استان «ننگرهار»
«عبدالظاهر حقانی» رئیس ارشاد و حج و اوقاف استان ننگرهار بعد از ظهر چهارشنبه در حمله مهاجم انتحاری با خودرو بمب گذاری شده کشته شد. «عطاالله خوگیانی» تایید کرد که در این حمله علاوه بر وی راننده او نیز کشته شد و 9 غیر نظامی دیگر نیز زخمی شده اند.مسئولیت این حمله را تاکنون کسی برعهده نگرفته است، گروه داعش و طالبان هر دو در این استان فعال هستند.

**جذب 10 هزار پلیس جدید زن در وزارت کشور
«ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان اعلام کرد که در سال جدید 10 هزار پلیس زن را استخدام خواهند کرد. به گفته برمک حضور زنان بیشتر در صفوف پلیس برای تامین امنیت و تحقق حقوق زنان مهم است و گفت که متأسفانه هنوز هم خانواده ها از فرستادن دختران خود در صفوف پلیس خودداری می کنند. برمک تأکید کرد که برای جلب اعتماد خانواده از مصئونیت دختران شان درصفوف پلیس اقدامات جدی روی دست گرفته شده تا خانواده در باره رفع این دغدغه مطمئن باشند. پیش از این نیز وزارت دفاع و کشور افغانستان از حضور 10 هزار زن در صفوف نیروهای امنیتی خبر داده بودند.

**کشته شدن 54 تروریستی طی 24 ساعت گذشته 
وزارت دفاع افغانستان روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که 54 عضو گروه طالبان را طی شبانه روز قبل در مناطق مختلف این کشور کشته و 22 تن دیگر را نیز زخمی کرده اند . در این اطلاعیه آمده است که در این مدت 28 عملیات برنامه ریزی شده در 12 استان این کشور انجام شده که در آن تعداد سلاح و مهمات مخالفان نیز از بین رفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار