پیوندی خبر داد

پرداخت عیدی ۲۰۰ هزار تومانی به ۳۰ هزار خانواده زلزله زده

رئیس جمعیت هلال احمر از پرداخت عیدی ۲۰۰ هزار تومانی این جمعیت به خانواده‌های زلزله زده‌‎ای که خانه آن‌ها به طور کامل تخریب شده است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری تشریح طرح های نوروزی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران از پرداخت عیدی ۲۰۰ هزار تومانی این جمعیت به خانواده‌های زلزله زده که خانه آن‌ها به طور کامل تخریب شده است، خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی می‌گویند درحالی که ما در داخل کشور مشکل داریم، چرا به دیگر کشورها کمک می‌کنیم؟، لازم می‌دانم در خصوص کمک به مسلمانان روهنگیایی نکاتی را بیان کنم که چرایی کمک جمعیت هلال احمر به مسلمانان این کشور را روشن کنم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اختصاص کمک یک میلیاردی مقام معظم رهبری، اقتضای وظیفه‌ ذاتی جمعیت هلال احمر در کمک به سایر اقشار نیازمند به کمک در داخل و خارج کشور بر اساس تعاملات بین المللی است که داریم. البته به عنوان یک سازمان بی‌طرف و در عین حال که مردم این کشور مسلمان بودند، ما به عنوان یک کشور اسلامی، موظف به حمایت از آن‌ها بودیم و این موارد از جمله دلایل کمک جمعیت هلال احمر به مسلمانان روهینگیایی به شمار می‌رود.

پیوندی تاکید کرد: مردم ایران کمک‌های نقدی ویژه‌ای را برای مردم مسلمان روهینگیا به جمعیت هلال احمر پرداخت کردند و این کمک‌ها برای مردم روهینگیا صرف شد.

وی افزود: در ادامه مراسم اربعین را داشتیم که  در دو شهر کربلا و نجف میزبان زائران ایرانی و دیگر کشور‌ها بودیم و در مجموع یک  هزار و 460 نفر در قالب پزشک، پرستار و امدادگر وظیفه امدادرسانی به زائران را بر عهده داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در مراسم اربعین سال جاری بالغ بر ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات امدادی و درمانی و برای مدت ۲۰ روز در جهت خدمت رسانی به زائران اربعین صرف شد و تلاش می‌کنیم که نواقص را در سال‌های آینده جبران کنیم.

پیوندی گفت: بعد از مراسم اربعین، بحث مجمع جهانی فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر مطرح شد و ایران جزء ۲۰ کشور برگزیده در بین ۱۸۹ کشور از طریق شورای حکام فدراسیون به لحاظ توانمندی‌ها برگزیده شد.

وی تصریح کرد: گام بعدی جمعیت هلال احمر با وقوع زلزله کرمانشاه برداشته شد و در این زلزله مردم حدود ۲۰۰۰ روستا و ۷ شهر از زلزله آسیب دیدند و ۶۲۰ تن از هموطنان در این زلزله جان خود را از دست دادند و حدود ۷ تا ۸ هزار نفر نیز مصدوم شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: زمانی که من مدیریت جمعیت را بر عهده گرفتم، وضعیت انبار‌های هلال احمر قابل دفاع نبود و ما باید اقلام امدادی مورد نیاز ۲ درصد جمعیت استان‌ها و یک درصد جمعیت شهرستان‌ها را دپو و ذخیره کنیم.

پیوندی تاکید کرد: وقتی که ما کار را در جمعیت شروع کردیم و پیش از وقوع زلزله، ۳۵ تا ۴۰ درصد انبار‌های ما وضعیت مناسبی نداشتند و زلزله نیز به این وضعیت اضافه شد.

وی گفت: در هر صورت با کمک‌های مردمی مشکلات را رفع کرده و مسائل و مشکلات زلزله زدگان را مرتفع ساختیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: رضایتمندی مردم برای ما مهم است و به اظهارنظر‌های بقیه و نامهربانی آن‌ها با هلال احمر خیلی اهمیت نمی‌دهیم.

پیوندی تاکید کرد: مدت زمان حضور امدادگران در مناطق زلزله زده ۴۵ تا ۶۰ روز است، اما عوامل این مجموعه پس از گذشت ۴ ماه همچنان در مناطق زلزله زده کشور حضور دارند.

وی ادامه داد:تلاش ما در سال ۹۷ بر این است که سازماندهی درونی سازمان جمعیت هلال احمر را شکل دهیم و آموزش همگانی به ویژه داوطلبان که تعداد آن‌ها بالغ بر ۲ میلیون نفر است را در اولویت‌های کاری خود قرار داده ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: آموزش یکی از روش‌های موثر و کم هزینه در مقابله با حوادث گوناگون است و با این کار خسارات حوادث مختلف را کاهش می‌دهیم.

پیوندی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا در سال ۹۷ ناوگان امداد و نجات به ویژه ناوگان هوایی امداد و نجات و همچنین سایر تجهیزات خود را بهبود ببخشیم و پر قدرت‌تر کنیم.

وی افزود: در امداد نوروزی با وجود همه مشکلاتی که در اعتبار و بودجه داشتیم، ۷۵ دستگاه نجات به جمعیت هلال احمر افزوده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر از تزریق ۵۷ میلیارد تومان اقلام زیستی و امدادی امروز به منابع ناوگان امدادی نوروز در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: برای مقابله با حوادث احتمالی در طول نوروز امدادگران هلال احمر در کنار مردم خواهند بود.

پیوندی یادآور شد: در جریان زلزله کرمانشاه مردم ۶۳ میلیارد تومان به هلال احمر کمک کردند و هلال احمر نیز این مبلغ را در قالب طرح‌های مختلف به زلزله زدگان اعطا می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح همخانه بعد از نوروز اجرا می‌شود و اقلام ضروری شامل کولر، یخچال و فرش به زلزله زدگانی که منزل آن‌ها تخریب نوع یک بوده است و با کمک بنیاد مسکن اهدا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اقلام امدادی از انبار‌های جمعیت هلال احمر به زلزله زدگان واگذار شد و این اقلام به تدریج به انبار تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار