ابوترابی‌فرد در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام:

قدرت مرز نمی‌شناسد/ ایران اسلامی نماد امنیت در منطقه و فرامنطقه است

امام جمعه موقت تهران گفت: در نگاه قرآن قدرت مرز نمی‌شناسد و ملت ایران همواره در مرز قدرت حرکت کنند.

قدرت مرز نمی‌شناسد/ ایران اسلامی نماد امنیت در منطقه و فرامنطقه استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در مراسم تشییع و تدفین پیکر یک شهید گمنام که امروز سه‌شنبه 22 اسفند ماه در محل مرکز آموزشی 01 شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: برای شهدای عالیقدر که پاسداران از عزت، ‌شرف و اقتدار ملت عزیز ایران است از خداوند سبحان علو درجات را مسئلت دارم.

وی افزود: امیدوارم خداوند سبحان آحاد ملت ایران و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان در راه‌ پاسداری از آرمان‌های شهدای عالیقدر ثابت قدم و استوار نگه دارد.

وی با اشاره به آیه "وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ" ادامه داد: این آیه شریف تبیین کننده راهبردی دفاعی امت اسلام و جمهوری اسلامی ایران است، زیرا در نگاه قرآن قدرت مرز نمی‌شناسد و ملت ایران باید همواره در مرز قدرت حرکت کند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ملت ایران باید نماد اقتدار سیاسی، علمی، دفاعی، اقتصادی و در همه عرصه‌ها باشند افزود: در عرصه دفاعی اقتدار دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران با الهام قرآن و اوامر فرماندهی معظم نیروهای مسلح به معنای واقعی کلمه دشمن را از هر گونه تعرض، اقدام و تصمیم برای آسمان زمین و دریای ما باز داشته است و متوقف نموده است و باید در اندازه‌ای در قدرت باشیم که هرگز تصمیم تعرض به ایران اسلامی در ذهن دشمنان خطور ننماید.

وی اظهار کرد: اقتدار امروز دستاورد مجاهدت دیروز شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقتدار امروز دستاورد راهبرد اقتدار آفرین دفاعی جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: این قدرت دفاعی بازدارنده برای ما است و پدافند هوایی مستقر در جمهوری اسلامی ایران آسمان ایران را همانند گنبد آهنینی تبدیل کرده است و موشک‌های ما نیز موجب بازدارندگی شده است و به دشمنان اجازه کمترین تعرضی به جغرافیای ایران را نمی‌دهد.

ابوترابی فرد افزود: این که مقام ارشد اطلاعاتی ارتش آمریکا در کنگره آن کشور اظهار می‌دارد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران قدرت نظامی آمریکا را در جنوب شرقی و غرب آسیا مهار کرده است دستاورد رشد، توسعه علمی، فناوری و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه همواره باید در مرز قدرت حرکت کنیم و قدرت مرز نمی‌شناسد تاکید کرد: دنیا با تمام توان در مسیر افزایش قدرت حرکت می‌کند و ملتی می‌تواند با اقتدار از هویت و ارزش‌های خویش دفاع نماید که در بالاترین سطح اقتدار باشد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ایران اسلامی نماد امنیت در منطقه و فرامنطقه است ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نماد اقتدار در منطقه و معادلات بین‌المللی است که این امر در سایه آموزه‌های اسلام، پیامبر و ائمه و آراستگی به فضائل اخلاقی در سایه تحکیم پیوند استوار و ناگسستنی با رهبری معظم عالیقدر و فرماندهی معظم کل نیروهای مسلح به دست آمده و این را با اقتدار تدوام خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران با خطاب به دانشجویان مرکز آموزشی 01 نزاجا گفت: نقش شما در اقتدار نیروهای مسلح نقشی تایید کننده است.

وی افزود: همگی با هم در سایه تمسک به آموزه های اسلام و در پرتو از اطاعت از خداوند و در سایه تحکیم پیوند با امامت و مقتدا و رهبری خویش می‌توانیم ایران اسلامی را در جایگاه و موقعیت زیبنده آن قرار دهیم و این راهی است که شهدای ما پیموده است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به شهید گمنام ادامه داد: شهیدی که در نوجوانی به شهادت رسید آمده است، چون مشعلی پر فروغ در این مرکز آموزشی بدرخشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه به یاری خداوند و عزم و اراده نیروهای مسلح و تداوم شهدای عالیقدر در جایگاه برتری قرار خواهیم گرفت گفت:‌ برای ملت عزیز ایران و ملت‌های مسلمان منطقه اقتدار عزت و امنیت به ارمغان خواهیم آورد.

وی با اشاره به سربازان مرکز آموزشی 01 نزاجا تاکید کرد: شماها امروز به ارتش جمهوری اسلامی ایران یک رکن اقتدار و عزت هستید و حضور شما در ارتش نقش اساسی در خلق قدرت دارند و نیروهای وظیفه در ارتش و نیروهای مسلح همانند خونی هستند که در رگ‌های نیروهای مسلح حرکت کرده و به آن ادامه حیات می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: حضور شما در این نهاد اقتدار آفرین است و باید شماها از این دوران به شایستگی بهره‌ ببرید، چرا که دانشگاه ارتش بیش از مراکز آموزشی در آن رشد علمی، دانش و ارتقای توانایی مدیریت ایجاد می‌کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه امیدوارم سال 97 سالی همراه با عزت و اقتدار و پیروزی‌های بزرگ باشد ادامه داد: این سال ان شاء‌الله همراه با شکست برای دشمنان امت اسلام باشد و برای ملت مظلوم اما شجاع یمن پیروزی ارمغان آورد و برای ملت‌های مظلوم‌ عراق، سوریه، بحرین، فلسطین، افغانستان و پاکستان آرزوی پیروزی دارم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم جمهوری اسلامی برای ملت‌های منطقه الهام بخش و برای استکبار تهدید جدی و برای مظلومان جهان پشتوانه‌ای اقتدار بخش باشد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ارتش ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
انشالله دشمنان اسلام هرچه زودتر نابود بشن
آخرین اخبار