هشدار رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به انگلیس

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: انگلیسی ها باید بدانند که مجلس ما همان مجلسی است که در مقطعی مصوب کرد که سطح رابطه میان دو کشور پایین بیاید.

هشدار رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به انگلیسبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزییات جلسه کمیسیون امنیت ملی با عراقچی معاون وزیر خارجه، کرد: برگزاری این گونه نشست ها سنت حسنه‌ای است که در گذشته نیز وجود داشته و در ساختار جدید وزارت خارجه هم با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی، این روند ادامه دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به تنوع و تعدد مسائل کشور، نیاز دانستیم که جلسات دیگری در همین شکل داشته باشیم و در این جلسه بر مسائل مجموعه تحولات منطقه مروری داشتیم.

بروجردی با اشاره به مسائل مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک بیان کرد: با توجه به بداخلاقی‌ها، نقض مکرر برجام توسط ترامپ و اخراج وزیر خارجه آمریکا با این هدف در جلسه مباحثی در خصوص تعهد و یا نقض برجام توسط آنها مطرح شد.

وی با اشاره به تعلل پلیس انگلستان در ماجرای تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، گفت: معتقدیم دولت انگلیس در این خصوص کوتاهی کرده، اما آنها باید بدانند که مجلس ما همان مجلسی است که در مقطعی مصوب کرد که سطح رابطه میان دو کشور پایین بیاید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان بیان کرد: آنها نباید به گونه‌ای عمل کنند که ما برای دفاع از منافع ملی خود تصمیم دیگری اخذ کنیم، بنابراین در یک چنین فضایی ارتباط مستمر مجلس با وزارت خارجه یک ضرورت جدی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار