توطئه‌های دشمن در جهت تخریب فرهنگی جامعه این بار با قاچاق کالا

دشمن این بار با قاچاق کالا فرهنگ جامعه را نشانه گرفته است و مبارزه با قاچاق اقدام متعهدانه همه دستگاه‌ها و اهتمام ویژه با ظرفیت اجرایی مناسب را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: قاچاق کالا از چالش‌های بزرگ دنیا و کشور است و این پدیده آسیب زیادی به تولید، اشتغال و سلامت جامعه وارد می‌کند.

وی قاچاق کالا را از توطئه‌های دشمن در جهت تخریب فرهنگی جامعه دانست و افزود: مبارزه با قاچاق اقدام متعهدانه همه دستگاه‌ها و اهتمام ویژه با ظرفیت اجرایی مناسب را می‌طلبد.

استاندار مازندران به حداقل رساندن آسیب پذیری را در گرو داشتن اهداف کمی دانست و گفت: نیرو‌های انتظامی، امنیتی، نیرو‌های داوطلب مردمی و بسیج از ظرفیت‌های بسیار خوب مقابله با پدیده قاچاق کالا در سطح استان هستند.

پیر فلک دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران نیز با اشاره به اینکه تامین سوخت در حوزه کشاورزی در اولویت رسیدگی به مشکلات کشاورزان قرار داردٰ، گفت: سوخت کشاورزی با دستور استاندار و همکاری دستگاه آب منطقه‌ای جهاد کشاوزی و شرکت نفت انجام شد.

وی به ساماندهی ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد و افزود: ماشین آلات کشاورزی با عمر ۲۵ سال در مازندران پلاک گذاری می‌شوند.

پیر فلک به تامین سوخت واحد‌های ایزوگام با هماهنگی شرکت نفت اشاره کرد و گفت: سوخت واحد‌های معدن در غرب و شرق استان که دارای مجوز فعالیت هستند تامین و از فعالیت واحد‌های معدن غیر مجاز جلوگیری می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با بیان اینکه چاه‌های دارای پروانه تامین اعتبار می‌شوند افزود: با هماهنگی آب منطقه‌ای و تایید فنی این چاه‌ها شناسه موقتی می‌گیرند تا برای دریافت سوخت مشکلی نداشته باشند.

وی به وجود بحران آب در برخی مناطق استان اشاره کرد و گفت: کشاورزان در این مناطق به کشت جایگزین و یا کشت‌های کم آب طلب بپردازند تا سال زراعی خوبی داشته باشیم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را از برنامه‌ها و سیاست‌های کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در سال ۹۷ بیان کرد و افزود: با ورود مردم و اصناف دگر شاهد عرضه کالای قاچاق در سطح استان نخواهیم بود.

پیرفلک مبارزه با اولویت‌های بومی مبارزه با قاچاق کالا را از برنامه‌های کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران اعلام کرد و گفت: توجه نبود پدده قاچاق در فرآورده‌های شیلاتی به ویژه ماهیان خاویاری، عرصه‌های جنگلی و چوب در حوزه منابع طبیعی، پرندگان مهاجر ونادر در حوزه محیط زیست، کود و سم‌های تقلبی و مرکبات و گل‌های تزیینی و آپارتمانی در حوزه کشاورزی از اولویت‌های مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ موفق به کشف و ضبط ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان شدیم، افزود: ۴۲ هزار فقره پرونده در سال ۹۶ تشکیل شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰ درصد افزایش کشفیات در استان داشتیم، افزود: امسال موفق به کشف ۳۰ درصدی کشفیات شدیم

حسین زادگان، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف ۳ تن انواع مواد مخدر و دستگیری ۱۳ هزار نفر به تناسب جرایم گفت: ۱۶۲۹ طرح در حوزه پاک سازی مناطق آلوده در سال ۹۶ اجرا شد.
وی به رتبه دوم مازندران در حوزه مقابله، پیشگیری و بحث شیوع شناسی اشاره کرد و افزود: با اقدام خوب همه کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی به رتبه ۲۰ تنزل پیدا کرد.

وی رشد ۵ درصدی در همه حوزه‌ها را از اهداف سند ۵ ساله ششم دانست و گفت: مردم، سپاه و بسیج ظرفیت خوبی برای رشد یا کاهش در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام/آ

دشمن در لباس قاچاق کالا تخریب فرهنگی می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار