بازدید از پایانه‌های حمل ونقلی کشور در روزهای پایانی سال/ ایجاد 9 اسکله بندری برای تسهیل سفرهای دریایی

وزیر راه و شهرسازی، گفت: سازمان بنادر و دریانوری برای افزایش ایمنی و سفرهای دریایی در سال جاری 9 اسکله بندری در جنوب کشور ایجاد کرد.

بازدید از پایانه‌های حمل ونقلی کشور در روزهای پایانی سال/ ایجاد 9 اسکله بندری برای تسهیل سفرهای دریاییبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه مراسم طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی با بیان اینکه تلاش ما این است که مردم سفرهایی مطمئن همراه با آسایش در جزایر جنوب کشور داشته باشند، اظهار کرد: اصلی‌ترین موضوع در سال جدید ایجاد سفرهای مطمئن همراه با آسایش روانی و ایمنی مسافران به ویژه در بخش‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

وی با تأکید بر اینکه به طور معمول در روزهای پایانی سال و روزهای نخستین سال جدید، مسئولان و بنده از پایانه‌های مهم بازدید می‌کنیم، گفت: شادابی سفرها و ایجاد یکپارچگی از موارد حائز اهمیت است که تلاش می‌کنیم در نواحی مختلف کشور برای مسافران ایجاد کنیم.

آخوندی تصریح کرد: در جنوب کشور ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیری وجود دارد که امیدواریم با ایجاد افزایش ظرفیت‌های سفرهای دریایی انگیزه مسافران برای ورود به این منطقه افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جنوب کشور جای بسیار مناسبی برای سازندگی، کار و ایجاد اشتغال است، گفت: برای ما اهمیت دارد که تداوم اطلاعاتی قوی در این مناطق ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جنوب کشور به ویژه استان هرمزگان مقصد عمده سفرهای دریایی است، افزود: تلاش سازمان بنادر و دریانوری برای سفرهای دریایی بسیار قوی بوده و تلاش کرده است در سال جاری 9 اسکله بندری در جنوب کشور ایجاد کند، تا مردم سفری ایمن داشته باشند.

آخوندی، تأکید کرد: ایجاد سیستم فروش بلیت اینترنتی از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر بوده که از شهریورماه امسال این سیستم آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر به عنوان یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های وزارت راه و ‌شهرسازی بر سیستم فروش بلیت و ایمنی کشتی‌ها نظارت دارد، گفت: در سال‌های گذشته این سازمان سعی کرده ایمنی کامل را در تردد شناورهای بندری ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: 41 شناور دریایی از استان‌ هرمزگان به جزایر قشم، هرمز و سایر جزایر جنوب کشور تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: تورهای گردشگری در ایام نوروز طراحی شده تا مردم از خدمات دریایی استفاده کنند.

بر اساس این گزارش 3 شناور توسط سازمان بنادر و دریانوردی به مبلغ 12 میلیارد تومان به صورت وام کم بهره طولانی مدت خریداری شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 97 کلید خورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار