از سوی ستاد توسعه ذفناوری نانو؛

تور آموزشی نانو در ۵۹ آزمایشگاه برگزار شد

دوره‌های آموزشی نانو با عنوان "تور آموزشی نانو" در ۵۹ آزمایشگاه با همکاری پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی و باشگاه نانو برگزار شد.

 به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در سالی که گذشت، ۵۷۴ کارگاه آموزشی، ۳۳۷ سمینار ترویجی، ۳۲۳ بازدید از آزمایشگاه نانو و دوره‌های آموزشی نانو با عنوان "تور آموزشی نانو" در ۵۹ آزمایشگاه عضو شبکه توانا، با همکاری پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی و باشگاه نانو با موضوع علوم و فناوری نانو در محل آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو برگزار شد و به واسطه این رویدادها، بیش از ۹۲ هزار دانش‌آموز و دبیر علاقمند، با این فناوری روز دنیا آشنا شدند.

شایان ذکر است، کارگاه‌ها و سمینار‌های آموزشی و ترویجی توانا با هدف نهادینه شدن فعالیت‌های پژوهشی و تخصصی دانش‌آموزان در حوزه علوم و فناوری نانو، تبیین نوع و کارکرد تجهیزات نانو و همچنین فعال شدن آزمایشگاه‌های نانو در پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی برپا می‌شود.

شبکه توانا، مجموعه‌ای متشکل از ۷۸ آزمایشگاه فناوری نانو در سراسر کشور است که با همت آموزش و پرورش و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فناوری نانو، به تجهیزات فناوری نانو مجهز شده‌اند. لازم به ذکر است ۵ آزمایشگاه جدید در سال ۹۶ به شبکه توانا اضافه شده است که پس از طی کردن مراحل نصب و راه‌اندازی تجهیزات، این شبکه در ابتدای سال ۹۷ کار خود را با ۸۳ آزمایشگاه آغاز خواهد کرد. گفتنی است، تجهیزات فناوری نانو در این آزمایشگاه‌ها همگی ساخت شرکت‌های ایرانی است.

انتهای پیام/

تجهیز۷۸ آزمایشگاه فناوری نانو به تجهیزات فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار