افتتاح رسمی بازگشایی میدان سعدی مشهد پس از هفت سال

فرماندار مشهد گفت: میدان سعدی پس از 7 سال فردا به بهره برداری می رسد که باعث کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد در این منطقه می شود.

افتتاح رسمی بازگشایی میدان سعدی مشهد پس از هفت سالبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،امحمد رحیم نوروزیان در نشست خبری تشریح اقدامات نوروز و ستادخدمات سفر که در دفتر فرمانداری برگزار شد، افزود: امروز به شکل رسمی مانور خدمت در کمپ غدیر افتتاح شد و دستگاه های شهری آماده خدمت رسانی به زائرین مشهد هستند.


وی تصریح کرد: تا امروز در مجموع 395 هزار و 756 مسافر به مشهد وارد شدند که 33 هزار و 436 از طریق وسائل نقلیه عمومی جاده ای،20 هزار و 419 مورد ریلی، 12 هزار و 201 مورد هوایی و 329 هزار و 700 مسافر با وسایل شخصی وارد شهر مشهد شدند که آمار امسال نسبت به پارسال افزایش داشته است.


وی ادامه داد: ستاد خدمات سفر واقع در طبرسی 3 در طول ایام فعال است اما درایام ویژه مانند نوروز از 23 اسفند تا 15 فروردین به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.


فرماندارمشهد گفت: بالغ بر 60 درصد فعالیت های انجام شده در ستاد خدمات سفر استان مربوط به شهر مشهد است و در طول ایام نوروز 1 هزار و 200 تن سیب و 2 هزار و 400 تن پرتقال میوه از طریق 26 مراکز شهرداری، 3 فروشگاه عمده و 94 مرکز صنفی توزیع و با قیمت اعلام شده در تنظیم بازار در دسترس مردم قرار می گیرد.


نوروزیان افزود: با توجه به حضور گسترده زائرین در این ایام 400 تن آرد یارانه ای به نانوایی ها با اولویت نانوایی اطراف حرم اختصاص داده شده وهمچنین 2 نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر مستقر شدند.


وی تصریح کرد: 400 بازرس ویژه در 15 پایگاه مستقر و پیش بینی می شود 25 هزار بازدید نظارتی در خصوص کیفیت کالاها، مسایل بهداشتی و کنترل قیمت دراین ایام صورت گیرد.


فرماندار مشهد ادامه داد: در طول ایام نوروز 2 هزار و 500 تن گوشت مرغ و 100 تن گوشت قرمز در دسترس مردم قرار میگیرد و در این خصوص جای هیچ نگرانی نیست .


نوروزیان گفت: 112 هزار تخت رسمی و 161 هزار تخت موقت در مراکز اسکان زائران در این ایام پیش بینی شده است.


وی تصریح کرد: حدود 200 مورد اماکن اقامتی غیر مجاز درمشهد فعال است ومنزلت زائران امام رضا(ع) بالاتر از استقرار در مدارس، حسینیه ها است ولی با توجه به اینکه برخی از مردم تمکن مالی کافی استقرار درهتل ها ندارند ای مراکز به ناچار در اختیار مردم قرار میگیرد.


فرماندار مشهد تصریح کرد: در بوستان غدیر 14 هزار اسکان مسافر و 22 غرفه جهت خدمت رسانی به زائران دایر شده همچنین 23 غرفه در اختیار تولیدات بانوان در نظر گرفته شده است.


نوروزیان گفت: هزار و 200 تیم عملیاتی نظارتی در ایام نوروز به موضوعاتی از قبیل سلامت، بهداشت نظارت میکنند و در شهر مشهد 35 بیمارستان، 61 پایگاه اورژانس، 77 دستگاه آمبولانس، 29 مرکز دیالیز، 64 درمانگاه، 96 داروخانه برای امداد رسانی به مردم مشهد آماده هستند.


وی افزود: پایگاه های هلال احمر در طول جاده های منتهی به مشهد وسطح شهر نیز فعال اند همچنین 150 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شده است.


فرماندار مشهد تصریح کرد: میدان سعدی پس از 7 سال فردا به بهره برداری می رسد و برای کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد به صورت رسمی افتتاح می شود.


انتهای پیام// ف.غ

برچسب ها: خدمات رسانی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.