چگونه در ایام عید دور کاری کنید؟

برخی شغل‌ها به دلیل حساسیت و روند اجرایی خود، نیاز به رسیدگی و کنترل حتی در زمان تعطیلات دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ این روز‌ها نوع کار افراد زمان مشخصی ندارد وحتی شب‌ها درخواب به آن فکر می‌کنند، با وجود آنکه متخصصان علوم پزشکی و روانشناسی درنظر گرفتن بازه زمانی مشخصی درطول روز برای انجام سایر کار و دل‌مشغولی‌ها و خالی کردن ذهن از کار را توصیه می‌کنند، اما میلیون‌ها نفر درسراسر زمین بنا بر نوع کار خود بازه زمانی زیادی را صرف انجام و حتی فکر کردن به آن می‌کنند.

یکی از بازه‌های زمانی مناسب برای استراحت و ایجاد آرامش ذهنی تعطیلات عید نوروز است، البته بسیاری از مشاغل ازجمله مراکز درمانی، فوریت‌های پزشکی، راهداری، مراکز پلیس و به طور کلی مراکز خدماتی درطول عید و ایام تعطیل نیز به خدمت رسانی می‌پردازند.


این روز‌ها استفاده از فناوری‌های جدید، رایانه و اینترنت امکان دور کاری را برای برخی مشاغل به وجود آورده و آن‌ها حتی درزمان تعطیلات می‌توانند با محل کار خود، مشتریان و داده‌های روی رایانه شخصی خود درمحل اداره درارتباط باشند.

اگر درایام عید قراراست مدتی به شکل دور کار با محیط کارتان درارتباط باشید و وظایفی را انجام دهید که رعایت راهکار‌های زیر می‌تواند بازده موفقیت شما را افزایش دهد.

محل کار مناسبی برای خود در منزل پیدا کنید، این محل باید دارای سکوت و آرامش و رفت و آمد کمی باشد تا دربازه زمانی که به کار مشغول هستید تمرکزتان برهم نخورد.


وجود وسایلی، چون تلویزیون، رادیو یا استفاده غیر ضروری از تلفن همراه و اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند سبب کاهش بازده کاری شما شود.

برنامه کاری منظمی برای خود درنظر بگیرید، لیستی از وظایف و کار‌هایی که باید روزانه و حتی هفتگی انجام دهید را آماده کنید و پس از انجام موفق هریک، علامتی نشان دهنده اتمام کار برروی آن ثبت کنید.

در کنار انجام وظایف روزانه، به کار‌هایی دیگری، چون تفریح، استراحت مناسب و تغذیه کافی بپردازید تا بازده کاری شما افزایش یابد.


با دوستان و همکاران خود درارتباط باشید و مشکل‌ها را با آن‌ها درمیان بگذارید.


پس از اتمام کار روزانه، وسایل کاری خود را مرتب و برنامه ریزی برای فردا انجام دهید وپس ازآن به انجام فعالیت‌های دلخواه خود بپردازید.

قبل از شروع کار روزانه به دقت شرح وظایف خود را بررسی کنید، پاسخ ایمیل ها، صحبت با کارفرما، مدیران و مشتریان را فراموش نکنید ودرعین حال مدیریت زمان داشته باشید.

با انجام به موقع و درست کار‌ها در زمان تعطیلات می‌توانید موقعیت مناسبی نزد مدیران خود پیدا کنید و به ارتقای شغلی دست پیدا کنید.

منبع: teleworkva
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار