مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان ایستگاه های مشاوره نوروزی را در ورودی و خروجی های شهرستان های استان، مراکز تفریحی، گردشگری و تفرج گاه ها در ایام نوروز راه اندازی می کند.

عطا اسلامی، کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: از امروز ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه، ضمن برپایی ایستگاه های نوروزی، توزیع کتابچه، بروشور و کارت ویزیت، نصب بنرهای بهداشت روان در معابر با عناوین آگاهی ‌بخشی پیشگیرانه و موضوعات روانشناختی، خدمات مشاوره و مددکاری در مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری کلانتری ها  نیز به صورت رایگان به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه می شود.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله این مرکز  افزود: تعداد مراجعان به مرکز مشاوره استان و دوایر مددکاری کلانتری ها در سال ۹۶، به منظور بهره مندی از خدمات مشاوره ای 7 هزار و 475 نفر بوده که  ۷۳ درصد از پرونده ها مربوط به اختلافات خانوادگی، ۱۷ درصد نزاع و درگیری و ۱۰ درصد سایر موارد از جمله حقوقی، ازدواج، اجتماعی و روانی بوده است.

اسلامی تصریح کرد: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به ویژه مرتبط با اختلافات خانوادگی به مصالحه انجامیده است.

وی بیشترین مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره را خانم ها عنوان کرد و یادآور شد: یکی از اصلی ترین دلایل اختلافات زناشویی، عدم آشنایی با مهارت های اساسی زندگی به ویژه مهارت های ارتباطی، مهارت حل مسئله و مدیریت هیجانات منفی است.

اسلامی، آسیب  های مرتبط با فضای مجازی و اعتیاد اینترنتی، عدم آشنایی خانواده‌ها با سبک‌های فرزندپروری و شیوه‌های ارتباط با فرزندان به ویژه در سنین بلوغ و نوجوانی را از دیگر مشکلات مراجعه کنندگان برشمرد.

وی انجام تست های روانسنجی و آزمون های شخصیتی و هوشی، انجام مصاحبه بالینی و تشکیل پرونده شخصیتی برای متهمان دادسرا، بهره گیری از شیوه های نوین روان درمانی، خانواده درمانی، زوج درمانی، گروه درمانی، انجام مشاوره فعال در مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی اجتماعی،  مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره فردی، انجام مصاحبه انگیزشی و ارجاع به کلینیک ترک مصرف مواد، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده ها، پیگیری وضعیت مراجعان  و انجام اقدامات مددکاری، ، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی ویژه مشاوران و روانشناسان با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و اداره کل بهزیستی استان را ازدیگر اقدامات انجام شده در مرکز مشاوه آرامش ناجا طی سال 96 عنوان کرد.

اسلامی به اجرای رزمایش سلامت و بهداشت روان طی بهمن ماه سال96 در مناطق جنوب و شرق استان با هدف آموزش مهارتهای دهگانه اساسی زندگی، مدیریت هیجانات منفی  و کنترل خشم اشاره کرد و آن را گامی موثر در جهت پیشگیری و کاهش جرائم خشن، افزایش احساس رضایت از زندگی و توسعه امنیت پایدار دانست.

انتهای پیام/ب

ایستگاه های مشاوره نوروزی در ورودی و خروجی های استان کرمان از امروز برپا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار