شورای عالی صلح افغانستان:

طالبان طرح صلح دولت را رد نکرده اند و در حال بررسی آن هستند

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد: گروه طالبان طرح پیشنهادی دولت درباره صلح را رد نکرده اند بلکه در حال بررسی این طرح می باشند.

طالبان طرح صلح دولت را رد نکرده اند و در حال بررسی آن هستندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی صلح افغانستان با ابراز خوشبینی از پاسخگویی طالبان به طرح صلح دولت اعلام کرد که طالبان پیشنهاد صلح حکومت وحدت ملی را رد نکرده اند و این گروه در حال بررسی این پیشنهاد هستند.

محمد اکرم اخپلواک، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان بیان داشت: سال ۱۳۹۷ خورشیدی سال گفتگوی صلح با طالبان خواهد بود و ما امیدواریم کرد که این گروه به پیشنهاد صلح حکومت پاسخ مثبت بدهد.

وی تاکید کردکه گروه طالبان طرح پیشنهادی دولت درباره صلح را رد نکرده اند بلکه در حال بررسی این طرح می باشند.

وی همچنین از طالبان درخواست کرد که نمایندگان خود را به نشست علمای دینی که قرار است هفته اول ماه آینده میلادی در اندونزی برگزار شود بفرستد تا درباره مشروعیت جنگ جاری افغانستان گفتگو کنند.

قابل یادآوری است که سه هفته پیش دومین نشست «روند کابل» برگزار شد و دولت افغانستان در این نشست پیشنهاد بی سابقه ای را به گروه طالبان ارایه کرد و از این گروه خواست به روند صلح بپیوندند. این پیشنهاد از سوی جامعه جهانی مورد حمایت و استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار