گردشگاه گرداب بن پذیرای مسافران نوروزی

گرداب بن از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری، پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ گرداب بن از جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی ‌می‌باشد.

گرداب بن از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری

گرداب بن در دامنه کوه افغان در ضلع جنوبی شهر بن قرار دارد که به دلیل نزدیکی به حاشیه رودخانه زاینده رود و زیارتگاه‌های امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان، امامزاده بابا پیراحمد (ع) بن، امامزاده سید محمد (ع) بارده و امامزاده حارث بن علی (ع) جمالو، به یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری استان تبدیل شده است.

گرداب بن از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری

این آبگیر زیبا و دیدنی با وسعت بیش از ۳۸ هزار متر مربع و عمق متوسط ۱۰ متر، در سال ۱۳۸۹ از طرف هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد.

بیرون آمدن آب از زیر کوه، گردابی تشکیل داده که فضای مناسبی برای قایق‎رانی و مکانی تفریحی برای گردشگران فراهم کرده است.

گرداب بن از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری

آب و هوای کوهستانی خنک و دلپذیر، لذت و جذابیت گردشگاه گرداب بن را چندین برابر، و تبدیل به آمیزه‌ای از زیبایی خلقت و طراوت کرده است.

گردشگاه گرداب بن پذیرای مسافران نوروزی

پوشش گیاهی این منطقه گون، علف تمشکی، لاله واژگون، سیر کوهی، آویشن، شقایق وحشی و جو وحشی می‌باشد.

راه مواصلاتی جاده آسفالته، سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکوی نشیمن، پارک و پارکینگ از جمله زیر ساخت‌های گرداب بن می‌باشد که برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است.

گرداب بن از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری

همچنین جاده دسترسی مناسب، نزدیکی به شهر، نزدیکی به جایگاه گاز و پمپ بنزین، برخورداری از امکانات رفاهی و کمپ قایقرانی از مزیت‌های این کانون گردشگری به شمار می رود.

بن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

جاذبه گردشگری گرداب بن در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار