حمایت از کالای ایرانی نیازمند اقدام عملی و جدی است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: حمایت از کالای ایرانی یک اصل ضروری و نیازمند اقدام عملی و جدی است.

نماز جمعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام امروز سوم فروردین ۹۷ در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال جدید در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با تبریک عید نوروز و آغاز سال نو و همچنین ماه بافضیلت رجب، و با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جدید به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» گفت: حمایت از کالای ایرانی یک اصل ضروری و نیازمند اقدام عملی و جدی است.

وی با تأکید بر اهمیت عملیاتی شدن شعار سال افزود: باید تمامی مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مختلف، استفاده از کالای ایرانی را برای تقویت و رونق تولید و اقتصاد و رفع وابستگی کشور در دستور کار قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: باور «ما می‌توانیم» باید در بین اقشار مردم و مسئولان کشور و بویژه جوانان و نوجوانان، تقویت و نهادینه شود.

نکونام، توجه و حمایت از تولید داخلی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت، مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات بی رویه را از مطالبات رهبری برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی در ادامه، با گرامیداشت تقارن ماه با فضیلت رجب به عنوان آغاز بهار عبادت و بندگی، با عید نوروز و بهار و شکوفایی طبیعت اظهار داشت: همزمانی ماه رجب و ایام نوروز باید به فرصتی برای تحکیم الفت‌های اجتماعی تبدیل شود.

نکونام با تأکید بر تلاش برای بهره مندی از برکات و فیوضات ماه رجب افزود: آیین معنوی اعتکاف از فرصت‌های ارزشمند این ماه در راستای خودسازی، توبه و استغفار است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد، با اشاره به برخی مواضع و بد اخلاقی‌های سیاسی در کشور گفت: نامه نگاری‌های بی محتوا و درخواست‌های غیر معقول برخی افراد بویژه در فضای مجازی خطاب به مسئولان کشور و از جمله مقام معظم رهبری، باعث آسیب و خسارت به قداست و پایگاه‌های مهم نظام و حتی مراجع تقلید می‌شود که باید از آن خودداری کرد.

امام جمعه شهرکرد از مردم و مسئولان خواست: با این ناهنجاری‌های زیانبار که دشمنان را گستاخ‌تر می‌کند، مقابله نمایند.

نکونام، استقلال را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: ملت ایران قریب ۴۰ سال این دستاورد گرانبها را حفظ کرده اند و همچنان امانتدار آن هستند.

وی، با بیان اینکه باید میزان و معیار عمل در جامعه، حق و باطل باشد نه دسته و جناح، همه مردم و مسئولان را به پرهیز از جناح بازی‌ها و گروه گرایی‌ها فرا خواند و گفت: جناح بازی، حق را پایمال می‌کند.

نکونام همچنین یادآور شد: موضوع جمعیت به عنوان محور رشد و پویایی جامعه باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان باشد.

انتهای پیام/ن

اولین نماز جمعه سال ۹۷ در شهرکرد

برچسب ها: نماز جمعه ، نوروز ۹۷
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.