هشدار برای خرید بازی‌های آنلاین

رئیس پلیس فتای گیلان درباره خرید بازی‌های آنلاین کودکان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سرهنگ ایرج محمد خانی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی، علاقه‌مندان زیادی وجود دارند که حاضر‌ند با خرید اکانت‌های مراحل بالاتر سریع‌تر به مرحله پایانی بازی برسند.

وی با بیان اینکه امروزه خرید و فروش اکانت بازی‎های رایانه‌ای در دنیای مجازی با اقبال زیادی مواجه شده و به امری عادی تبدیل شده است، افزود: برخی از هموطنان با ایجاد اکانت کاربری و رساندن بازی به مرحله‌ای که برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد، مبادرت به فروش اکانت کاربری خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار موارد خلاف واقع و انجام تبلیغات فریبنده از خریداران اکانت‌های بازی‌ها که معمولا کودکان و نوجوانان هستند، سوءاستفاده کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند، به خانواده‌ها توصیه کرد: نظارت کافی بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود اعمال کنند تا فرزندانشان در دام مجرمان سایبر، گرفتار نشوند.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: کاربران نوجوان مراقب افراد شیاد و کلاهبردار، هنگام خرید و فروش امکانات و تجهیزات مجازی در بازی رایانه‌ای باشند و برای خرید اکانت‌های بالاتر بازی‌ها، از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند و از خرید اکانت‌ها از کاربران شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند چرا که فروشندگان شبکه‌های اجتماعی قابل اعتماد نیستند و احتمال اینکه جزء مجرمان سایبری باشند دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: بعضی هکر‌ها با انتشار نسخه‌های جعلی بازی که حاوی ویروس و بدافزار است بر روی اینترنت قصد آسیب رساندن به کاربرانی را دارند که برای دریافت این بازی‌ها پولی پرداخت نمی‌کنند و به صورت غیرمجاز این بازی‌ها را دانلود می‌کنند که این امر می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات مهم کاربران را فراهم کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.

 

انتهای پیام/ع

هشدار پلیس فتای گیلان درباره خرید بازی‌های آنلاین کودکان و نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.