توکلی مطرح کرد؛

مراجعه بیش از ۷۰ هزار نفر به اورژانس از ابتدای سال ۹۷

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از ابتدای سال جاری ۷۸ هزار و ۷۳ نفر به اورژانس بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران مراجعه داشته اند.

مراجعه بیش از ۷۰ هزار نفر به اورژانس از ابتدای سال جاریبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درخصوص اقدامات حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی ایران در طرح سلامت نوروز ۹۷ گفت: از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۷۸ هزار و ۷۳ نفر  به اورژانس بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران مراجعه کرده اند.

تعیین تکلیف بیش از ۲۰ هزار مصدوم در طرح سلامت نوروزی 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۲۰ هزار و ۱۵۵ بیمار و مصدوم هم در بخش اورژانس در کمتر از ۶ ساعت تعیین تکلیف شده اند، گفت: در این مدت ۲۶۸۲ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

توکلی  افزود: از این تعداد، ۶۳ هزار و ۸۴۵ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص و  ۱۳ هزار و ۷۳۴ نفر هم در بخش اورژانس بستری شده اند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه  تاکنون به ۱۳۸۲ بیمار قلبی و ۵۵۵ بیمار مبتلا به اختلالات تنفسی در بخش اورژانس خدمات رسانی شده است، گفت: ۲۰ هزار و ۱۵۵ بیمار و مصدوم هم  با حضور پزشکان و کادر درمان در بخش اورژانس، در کمتر از ۶ ساعت مداوا و یا بستری شده اند؛  تعداد بیماران بستری شده در بخش‌های ویژه  ۲۶۳۱ نفر بوده و   تعداد بیماران بستری در بخش‌های عادی ۷۱۲۰ نفر است، همچنین ۲۶۸۲ نفر هم تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

توکلی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۶۷ درصد از موارد احیا قلبی ریوی موفقیت آمیز بوده است، گفت: تاکنون  ۲۴ نفر مبتلا به سکته مغزی و ۳۰ نفر مبتلا به سکته قلبی  از ابتدای سال جدید  روند درمان بیماری خود را ادامه می دهند.

توکلی یادآور شد: ۱۴۹۰ بیمار و ۵۴۷ مصدوم حوادث ترافیکی  توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.