«عبدالبصیر انور» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حکمتیار همان آدم دهه 70 است/ طرح صلح حکمتیار را دعوت به تجزیه افغانستان می دانیم

وزیر عدلیه افغانستان گفت: طرح واگذاری برخی مناطق به طالبان را دعوت به تجزیه افغانستان می دانیم.

حکمتیار همان آدم دهه 70 است/ طرح صلح حکمتیار را دعوت به تجزیه افغانستان می دانیم«عبدالبصیر انور»، وزیر عدلیه/ دادگستری افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح صلح حکمتیار مبنی بر سپردن برخی مناطق کشور به طالبان به معنای دعوت به تجزیه افغانستان است.

وی درباره این طرح که به تازگی از سوی گلبدین حکمتیار ارئه شده است بیان داشت: شما در روزهای اخیر عکس العمل شخصیت های مختلف افغانستان را دیده اید، ما نیز این طرح را به معنای راضی شدن و حتی دعوت به تجزیه می دانیم و هیچ حزب سیاسی افغانستان از جمله «حزب اسلامی» راضی به این طرح نیست.

وزیر عدلیه/ دادگستری افغانستان افزود: آنچه دو اپوزیسیون مسلح افغانستان به آن اعتقاد دارند وجود یک کشور واحد مستقل است، پاکستان اما می خواهد مجال تنفسی برای طالبان ایجاد شود تا این گروه رسما قسمتی از تصرفات را در افغانستان تشکیل بدهد و از سوی دیگر، پاکستان نیز بتواند رسما به طالبان مشاوره و اطلاعات نظامی ارائه کند.

عبدالبصیر انور اظهار داشت: ما حکمتیار را تشویق کردیم که به عنوان فردی از افراد جامعه فعالیت داشته باشد و تحرکات مخرب خود علیه دیگر احزاب و اقوام کشور را کنار بگذارد اما تلاش های ما روی وی تاثیر گذار نبود و حکمتیار همان آدم دهه 70 است.

گفتنی است که گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی اخیرا اعلام کرد که طرحی را برای کشیدن مخالفان مسلح به میز گفتگو، به رئیس جمهور افغانستان و مقام های آمریکایی ارائه کرده است.

بر اساس این طرح، به طالبان حق داده می شود که دفتر سیاسی خود را در کابل افتتاح کنند و نیز بخش هایی از کشور را تحت عنوان «مناطق امن» در تسلط خود داشته باشند.

حکمتیار تأکید کرد که مناطق امن به این جهت به طالبان داده شود که اعضای این گروه با خانواده هایشان بتوانند زندگی کنند.

پیش از این، دولت افغانستان هرگونه طرح برای سپردن برخی از بخش ها به طالبان را رد کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.