15 درصد مراکز راهی دهی تحت نفوذ طالبان است

بیش از نهصد مرکز رأی دهی در ولایت های هلمند، فراه، بدخشان، بغلان، فاریاب، سرپل، تخار، غزنی، پکتیا و زابل در بخش های زیر نفوذ گروه طالبان قرار دارند.

15 درصد مراکز راهی دهی تحت نفوذ طالبان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمارهای وزارت داخله/ کشور افغانستان، بیش از نهصد مرکز رأی دهی در ولایت های هلمند، فراه، بدخشان، بغلان، فاریاب، سرپل، تخار، غزنی، پکتیا و زابل در بخش های زیر نفوذ گروه طالبان قرار دارند.

هم اکنون از ۷۳۰۵ مرکز رأی دهی، ۱۱۲۰ مرکز با تهدیدهای بلند و ۱۱۲۲ مرکز با تهدید های میانه روبرو هستند که برای تامین امنیت آنها باید نیروهای امنیتی عملیات هایی انجام بدهند.

وزارت داخله/ کشور افغانستان می گوید ۹۴۸ مرکزی که در اختیار نیروهای امنیتی نیستند، پانزده درصد کل مرکزهای رأی دهی در این کشور را نشان می دهند.

مقام های امنیتی می پذیرند که در یازده ولسوالی که به دست طالبان هستند و نیز برخی از ولسوالی هایی که با تهدید بلند امنیتی روبرو هستند، انتقال مواد انتخاباتی با مشکل روبرو است و راه های بدیل برای آن ها باید جست وجو شوند.

این تلاش های وزارت دفاع ملی، در حقیقت آغاز عملی سازی طرح امنیتی انتخابات است؛ طرحی که سه روز پیش از سوی نهادهای امنیتی ارائه شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار