امام جمعه بروجرد مطرح کرد؛

حکومت حضرت علی (ع) می‌تواند الگویی برای سیاستمداران جهان باشد

امام جمعه بروجرد با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: این روز عید واقعی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: ملت ایران با حضور در یک همه پرسی بزرگ با بالاترین میزان به حکومت اسلامی رای مثبت دادند.

وی افزود: ملت ایران به برکت مجاهدت خود، رهبری امام خمینی (ره) و خون شهدا یک نظام مردم سالاری دینی را انتخاب کردند و در ۴۰ سال گذشته کارآمدی این نظام را به مردم ثابت کردند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به ۱۳ رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) گفت: شخصیت الهی و معنوی امام علی (ع) تربیت یافته پیامبر اسلام (ص) است.

وی یکی از بارزترین ویژگی‌های امام علی (ع) را مبارزه با ظلم و فساد دانست و افزود: عدالت حضرت علی (ع) در حکومت اسلامی دوست و دشمن را به شگفتی وا داشت و عدالت آن حضرت برای حاکمان نظام جمهوری اسلامی ایران یک الگوی تمام است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه فسادی که در گوشه و کنار کشورمان دیده می‌شود با نظام و فلسفه نظام جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارد، اظهار کرد: بیش از یک دهه است که رهبر انقلاب در مورد مبارزه با فساد در کشور بحث‌هایی را مطرح کرده است، ولی همچنان مسئولان سه قوه در مبارزه با فساد موفق عمل نکرده اند.

وی افزود: باید در مسیر حکومت حضرت علی (ع) حرکت کنیم و به صورت عملی با فساد اقتصادی و مفسدان اقتصادی در کشور مبارزه کنیم.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه اعتکاف دارای فضایل معنوی فراوانی است، گفت: انسان نیاز دارد که چند صباحی از زندگی روزمره کناره گیرد و با خدای خود خلوت کند.

وی افزود: اعتکاف به انسان فضیلت روزه داری، خواندن قرآن و حضور در مسجد و تفکر را عنایت می‌کند که هر کس توفیق پیدا کند معتکف شود از ارزش و اعتبار بالایی نزد خداوند متعال برخوردار است.

وی اظهار کرد: معتکفان برای رفع مشکلات امت اسلامی و گشایش کار‌های جوانان دعا کنند.

خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ۱۳ فروردین روز طبیعت گفت: احترام به طبیعت را از کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم، زیرا ضرر رساندن به طبیعت و تخریب محیط زیست آینده آنان را نیز تخریب خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: عشق به طبیعت را از کودکی به فرزندان بیاموزیم و به آنان یاد بدهیم که درختان ریه‌های زمین هستند.

وی اظهار کرد: روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت سالروز رحلت شیر زن کربلا حضرت زینب کبری (س) است و روز غم و اندوه امام زمان (عج) است پس حرمت این بانوی بزرگ اسلام و پیام رسان دشت کربلا را نگه داریم و حرمت شکنی نکنیم.

انتهای پیام/د

۱۲ فروردین عید واقعی ملت ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.