واکنش مجلس افغانستان به اعزام نیروهای جدید آمریکایی به این کشور

شماری از اعضای مجلس افغانستان در واکنش به اعزام واحد جدید نظامیان آمریکایی به این کشور اعلام کردند که صلح در افغانستان به زور نظامیان خارجی تامین نخواهد شد و این موضوع در 17 سال گذشته ثابت شده است.

واکنش مجلس افغانستان به اعزام نیروهای جدید آمریکایی به این کشوربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از اعضای مجلس افغانستان در واکنش به اعزام واحد جدید نظامیان آمریکایی به این کشور اعلام کردند که صلح در افغانستان به زور نظامیان خارجی تامین نخواهد شد و این موضوع در 17 سال گذشته ثابت شده است.

شماری از اعضای مجلس افغانستان گفتند که اگر آنها برای فشار بیشتر بر گروه طالبان برای گفتگوی صلح حضور یافته باشند، این کار ناممکن است.

«صالح محمد سلجوقی»، نماینده ولایت «هرات» در مجلس گفت که نظامیان بیشتر آمریکایی برای فشار بر طالبان برای حاضر شدن به گفت وگوهای صلح وارد افغانستان شده اند که این کار نتیجه ای نخواهد داشت.

وی افزود: در 17 سال گذشته شماری زیادی از نظامیان خارجی در افغانستان حضور داشتند اما تاکنون به صلح دست نیافته ایم و تأمین صلح باید به خواست مردم و از داخل این کشور صورت گیرد.

سلجوقی تأکید کرد که صلح و تامین امنیت کار ملت افغانستان است و باید مردم برای تأمین آن دست بکار شوند.

«نصرالله صادقی زاده»، نماینده ولایت «دایکندی» در مجلس افغانستان نیز گفت: آوردن صلح از بیرون کشور نتیجه ای نخواهد داشت و با باید برای تامین صلح از داخل و از متن مردم باشیم.

وی گفت: تنها صلحی ثمر بخش خواهد بود که از داخل کشور و توسط مردم آورده شود، نه از خارج افغانستان و توسط کشورهای خارجی و صلح آنان ارامش را تامین نخواهد کرد.

«زمری پادخوابی»، یکی دیگر از اعضای مجلس افغانستان هم تصریح کرد که در 17 سال گذشته 40 کشور دنیا در این کشور حضور داشتند اما صلح و امنیت را نتونستند تأمین کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار