شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید در تحقق شعار سال سیاست‌های تشویقی برای تولید با کیفیت در نظر بگیرد/اصلاح‌طلبان باید به وضعیت جبهه‌ای خود سامان دهند

دولت برای تحقق شعار سال باید سیاست‌های تشویقی برای تولید با کیفیت در نظر بگیرد/اصلاح‌طلبان باید به وضعیت جبهه‌ای خود سامان دهنددبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: مردم برای ایجاد رونق اقتصاد از تولیدات داخلی کشورشان حمایت می‌کنند و دولت باید سیاست‌های تشویقی برای تولید با کیفیت در نظر بگیرد.

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: باید برای تحقق این شعار مهم نگاهی دو سویه داشت و مسئولیت را فقط متوجه مردم نکرد.

وی ادامه داد: اینکه مردم باید با خرید کالاهای ایرانی از تولید کننده  داخلی حمایت کنند، گزاره درستی است چرا که در تمام دنیا هم مردم نسبت به کالای داخلی خود تعصب دارند و برای ایجاد رونق اقتصاد از تولیدات داخلی کشورشان حمایت می‌کنند.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران تصریح کرد: از طرف دیگر هم دولت باید سیاست‌های تشویقی برای تولید محصولات با کیفیت در نظر بگیرد.

شریف با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تولید داخلی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: اخیرا در زمینه پوشاک به راحتی بخش بزرگی از بازار داخلی را به تولیدات ترکیه واگذار کردیم و تعداد زیادی از تولید کنندگان داخلی در این صنف متضرر شده‌اند چرا که شهروندان ایرانی اعتقاد دارند، پوشاک ترک کیفیت بهتری دارد.

وی درباره رویکرد تشکل متبوعش در سال 97 گفت: حزب همبستگی دانش آموختگان ایران  رویکردی در کنگره برای خود پیش بینی کرد و  قرار شد در سال جاری نسبت به شناسایی سه اَبر چالش در حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اقدام کنیم.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران تصریح کرد: در مرحله بعد چالش‌ها را با حضور کارشناسان دانشگاهی صاحب نظر به صورت فصلی بررسی می‌کنیم و نتایج بررسی‌ها را به صورت مشاوره به مسئولان منتقل خواهیم کرد.

وی بحران آب، آسیب های اجتماعی و ... را از جمله موضوعات مهمی دانست که باید به آن پرداخته شود، افزود: امیدواریم با شناسایی این چالش‌ها رسالت اصلی‌مان که مشورت دادن و پیگیری موضوعات مهم کشور است را انجام دهیم.

شریف بیان کرد: در حوزه سیاست خارجی متاسفانه از پتانسیل احزاب استفاده نمی‌شود لذا کمیته سیاست خارجی و امور بین الملل حزب هدا  در این حوزه فعال‌تر از گذشته خواهد شد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران تاکید کرد: برای افزایش نقش احزاب در حوزه سیاست خارجی از سایر احزاب کشور هم کمک می‌گیریم چرا که معتقدیم استقاده از ظرفيت ديپلماسی عمومی به بهبود روابط کشورها کمک می‌کند.

وی درباره طرح پارلمان اصلاحات، اظهار کرد: چندی پیش با موافقت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، تشکیل این پارلمان در دستور کار قرار گرفت. اگر اصلاح طلبان بخواهند به صورت یکپارچه در انتخابات 98 مجلس شرکت کنند، حتما باید به وضعیت جبهه‌ای خود سامان دهند.

وی اضافه کرد: فرآیند تشکیل پارلمان اصلاحات پیچیده است اما امیدواریم با توجه به اهتمام شورای هماهنگی تا پایان سال در استان‌های مهم کشور این پارلمان تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار