بازگشایی نخستین سینما در عربستان پس از گذشت بیش از ۳۵ سال!

نخستین سینما در عربستان سعودی پس از گذشت بیش از ۳۵ سال، تا کمتر از دو هفته دیگر بازگشایی می‌شود.

بازگشایی نخستین سینما در عربستان پس از گذشت بیش از 35 سالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات عربستان روز چهارشنبه اعلام کردند نخستین سینما در این کشور پس از  گذشت بیش از 35 سال، در تاریخ 18 آوریل در ریاض بازگشایی می شود.

شرکت آمریکایی «AMC Entertainment» اعلام کرده است برای بازگشایی 40 سینما در 15 شهر تا 5 سال آینده با عربستان به توافق رسیده است.

عربستان سال گذشته اعلام کرده بود ممنوعیت بازگشایی سینما را در چارچوب اصلاحات اقتصادی- اجتماعی شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برطرف خواهد کرد.

یک منبع آگاه به رویترز اعلام کرد در سینماها، جدایی زن و مرد همچنانکه در بقیه اماکن عمومی عربستان جریان دارد، نخواهد بود. آدام ارون (Adam Aron) رئيس اجرایی شرکت ای ام سی گفته است نخستین سینما در عربستان در مرکز ملک عبدالله و در ساختمانی خواهد بود که برای سالن موسیقی سمفونی طراحی شده بود.

عربستان می خواهد برای 32 میلیون جوان زیر 30 سال تا سال 2030، حدود 350 سینما با بیش از 2500 سالن احداث کند؛ اقدامی که سبب خواهد شد سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار از فروش بلیت های سینمایی نصیب این کشور کند.

عواد بن صالح، وزیر فرهنگ و رسانه عربستان در بیانیه ای گفته است: افتتاح سینما به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

سینماها در عربستان بازگشایی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار