العهد: بن سلمان برای پرداخت هزینه باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در سوریه به واشنگتن سفر کرد

پایگاه خبری العهد لبنان نوشت هدف سفر اخیر محمد بن سلمان به آمریکا پرداخت هزینه‌های ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه بود.

العهد: بن سلمان برای پرداخت هزینه باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در سوریه به واشنگن سفر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان نوشت از آنجا که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ارتش برای کسب درآمد استفاده می کند، هدف سفر اخیر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به این کشور پرداخت هزینه های ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه بود.

دکتر ولید عربید، استاد روابط بین الملل در گفتگوی ویژه با پایگاه خبری العهد گفت دونالد ترامپ از ایالت اوهایو اعلام کرد ماموریت نظامی در سوریه به پایان خود نزدیک شده است که این خبر جنجال گسترده ای در دولت آمریکا به پا کرد چنان که نزدیکان رئیس جمهور آمریکا تلاش کردند پیامدهای این اظهارات در رسانه ها را کنترل کنند تا او دوباره برای باقی نگه داشتن نیروهایش در سوریه اعلام آمادگی کند اما به شرطی که عربستان هزینه های این باقی ماندن را بپردازد. به این ترتیب ترامپ درحال تبدیل ارتش آمریکا به تعدادی مزدور یا راهی جدید برای دستاوردهای اقتصادی است که از طریق آن می توان توافق های تجاری عظیم منعقد کرد و پول هایی بیش از هزینه های نظامی به خزانه واریز کرد.

تغییر موضع آمریکا مبهم و پیچیده است و میزان اختلاف بین ترامپ با دیدگاه اقتصادی خاصی که دارد و وزیر خارجه و دستگاه های اطلاعاتی را نشان می دهد. این سردرگمی و تغییر تصمیمات ترامپ نشان می دهد او یک سیاستمدار واقعی نیست بلکه تاجری است که طرح های سیاسی و راهبردی اش بنا بر شرایط اقتصادی آمریکا در خارج تغییر می کنند.

به نظر می رسد سفر محمد بن سلمان به واشنگتن با هدف پرداخت هزینه توافق های متعدد بود از جمله باقی ماندن نیروهای آمریکا در سوریه. چنان که عربید خاطر نشان می کند سفر بن سلمان به آمریکا در چارچوب قانع کردن ترامپ برای موافقت با ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه بود. وی در گفتگو با العهد اظهار داشت توافق های اقتصادی با شرکت های آمریکایی پوششی برای پرداخت فاکتور مربوط به هزینه های باقی ماندن این نیروها در خاک سوریه است.

انتهای پیام/

هدف ولیعهد سعودی از سفر به آمریکا چه بود؟

برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۲۱:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
بازی‌تازه‌شروع‌می‌شه‌ بیچاره مردم سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
چه قدر زرنگه این ترامپ.
Iran (Islamic Republic of)
امیربوجاری
۱۹:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
آخه بن سلمان بفهم ترامپ تا آن دلارهای آخر مردم عربستان رو خالی نکنه ول کن نیست آخرش هم با پس گردنی میندازنت بیرون می افتی به در یوزگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
بن سلمان ،عروسک خیمه شب باز ابرقدرت ها؟؟!!!!
Germany
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
خاک بر سرت . این همه خفت و خواری میکشس ذوق هم میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا خوبذمیدوشه این وهابیون سعودی را. سواری میگیره از آل سعود .با ایران وسوریه و عراق و روسیه و لبنان و حزب‌الله درنیفت بچه وهابی.دخالت نکن تو کارملت سوری بدجوری برات گران تمام می‌شود.ازما گفتن
Saudi Arabia
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
خاک بر سر عربستان که نوکر آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
ترامپ می داند انها را تا جایی که امکان دارد باید دوشید بعد رها کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
دخالت در کشور سوریه توسط یک بچه السعودی ودست دوستی با اسراییل و آمریکا که پدرشان بوده خیلی دیگه داره روداری میکنه مرگ بر السعود واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
انشالله نابودی السعود واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر السعود
آخرین اخبار