اسکریپال هوشیاری و قدرت تکلم خود را به دست آورد

بر اساس گزارش‌ها، وضع سلامتی جاسوس دوگانه روس که در سالزبری با ماده‌ای شیمیایی مورد حمله قرار گرفت رو به بهبود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌ها حاکی از آن است که سرگئی اسکریپال، جاسوس دوگانه روس، که در انگلیس دچار مسمومیت شده بود، اکنون به هوش آمده است و قدرت تکلم خود را نیز به دست آورده است.

پیش از این، یک مقام از بیمارستان سالزبری انگلیس تایید کرده بود حال عمومی این جاسوس دوجانبه که با یک ماده شیمیایی دچار مسمومیت شده بود رو به بهبود است.

پیشتر بی بی سی گزارش داده بود یولیا اسکریپال، دختر این جاسوس دوجانبه روس، نیز هوشیاری خود را به دست آورده و توانایی تکلم نیز دارد.

4 مارس بدن بی‌هوش سرگئی اسکریپال و دخترش در یک مرکز خرید در سالزبری لندن پیدا شد. انگلیس به سرعت روسیه را به دخالت در این سو قصد متهم کرد. با این حال، مسکو به شدت این ادعاها را تکذیب و اعلام کرد هیچ دخالتی در این حمله نداشته است. مسکو همچنین درخواست کرد به ماده شیمیایی که در این حادثه از آن استفاده شد دسترسی یابد که مورد قبول لندن قرار نگرفت.

در پی این حادثه، ترزا می، نخست وزیر انگلیس، تصمیم گرفت 23 نفر از دیپلمات‌های روس را از انگلیس اخراج کند. پس از آن، چند کشور متحد لندن نیز اقدامات مشابهی انجام دادند. روسیه نیز در قبال این کشورها اقدامات متقابلی را در نظر گرفت و آن‌ها را شامل تحریم‌های دیپلماتیک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار