زندگی نامه شهید فرض الله انوری

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید فرض الله انوری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید فرض الله انوری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید فرض الله انوری در سال 1342 در روستای اوچ تپه از توابع شهرستان میاندوآب متولد شد. در سال 1360 ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد .

وی از سال 1358 تا 1359 در سپاه پاسداران فعالیت بسیار داشت و پس در اطلاعات سپاه مشغول انجام وظیفه بود. این سخن را بسیار تکرار می کرد. همیشه و در همه حال پیرو خط امام باشیم و به فرمایشات ایشان عمل نماییم. پسرش هفت ماهه بود که در سال 1362 در جان آباد کردستان به شهادت رسید و گلزار شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید فرض الله انوری

بسم الله الرحمن الرحیم
الهی به حق خودت حضورم ده از جمال آفتاب آفرینت نورم ده
با سلام و درود به پیشگاه آقا امام زمان (عج) و شادی روح نائب بر حقش امام خمینی و با سلام بر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و با سلام بر رزمندگان پرتوان و دلیر اسلام و مردم قهرمان و شریف ایران و با سلام بر شهیدان گلگون کفن. خداوندا! همه چیز تویی و غیر از تو همه هیچ. خدایا چه سعادتی بزرگتر از اینکه به جبهه برویم و در راه تو دین تو تمامی هستی خود را زیر پا بگذاریم و به سوی تو بیاییم و با یاد تو در جبهه‌های خستگی ناپذیر بجنگیم تا دین خود را ادا نماییم؛ که همانا این انقلاب تمامی انقلاب‌ها و نهضت‌ها را زنده گردانید. ای مردم قهرمان ! قدر این انقلاب را بدانید و نگذارید انقلابمان از شما فاصله بگیرد و دست نا اهلان بیفتد.

نگذارید خون شهدا پایمال شود. اگر گروه ناخردی خواست به این انقلاب ضربه‌ای وارد سازد، مبادا بیکار بنشینید که معصیت نموده‌اید و باید جوابگوی آن نزد خدا و شهدا باشید. ای مردم همیشه به مهربانی و صمیمیت برخورد کنید و با هم تعاون داشته باشید و از روزی حلال استفاده نمایید، هیچ وقت مال یتیمی را نخورید. هر چقدر از دستتان برمی‌آید به یتیمان و فقیران کمک نمایید تا خداوند شما را مورد رحمت قرار دهد.

ای جوانان به هوش و به گوش باشید که شیطان با تمام امکانات و قدرت در کمین شماست. پس ای عزیزان بیدار باشه همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و نگذارید که دشمنان اسلام بین شما تفرقه بیندازند. حضورتان را در همه‌ی صحنه‌ها ثابت نگه دارید. ای اقوام و خویشان بر من اشک مریزید؛ اگر واقعاً مرا دوست دارید، راهم را ادامه دهید و با شرکت در جبهه و کمک‌های مالی به پشت جبهه‌ی اسلام را یاری کنید. من به بهترین راه‌ها رفتم و به بهترین آرزویم رسیدم و این قابل درک نیست مگر برای آنان که خدا را بیشتر از هر چیز دوست دارند. ای برادران و خواهران از شما می‌خواهم که بعد از شهادتم، نگذارید اسلحه‌ی من روی زمین بماند تا اسلام و روحانیت را بشناسید و از مال دنیا دست بکشید و به سوی حق تعالی روی آورید.

سلام بر پدر و مادر که زحمات بسیاری برای من کشیده‌اند و سلام بر برادران و خواهران و دوستان و یاران که همگی بر گردن من حق دارند. اگر من سال‌ها عمر می‌کردم و به شما خدمت می‌کردم باز نمی‌توانستم زحماتتان را جبران نمایم ولی چه کنم که خدا و دین اسلام از همه چیز برتر و بالاتر است، ما باید خود را فدای اسلام کنیم.

در آخر امیدوارم که پدر و مادر و برادران و خواهران و عزیزانم از شهادت من غمگین نباشند و هیچ متأسف نشوند. از همه برایم حلالیت بطلبید و اگر پولی موجودی داشته باشم انفاق کنید. سلامتی رهبر، پیروزی رزمندگان، شفای مجروحان و معلولان، صبر خانواده‌های شهدا و موفقیت و پیروزی دوستان و مردم ایران، دعا و آرزوی همیشگی ماست
از همه‌ی عزیزان طلب مغفرت و حلالیت دارم.
انتهای پیام/

بیوگرافی شهید فرض الله انوری

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار