معاون مشاور امنیت ملی آمریکا از سمت خود کنار می‌رود

به دنبال انتصاب جان بولتون در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا، «ریکی وادل» از معاونت شورای امنیت ملی این کشور استعفا می‌دهد.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا از سمت خود کنار می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پولیتیکو، روز پنجشنبه، یک سخنگو اعلام کرد معاون هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، به زودی از کاخ سفید خارج می‌شود. وی چهارمین کارمند بلندپایه کاخ سفید خواهد بود که از زمان آغاز به کار جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا، از کاخ سفید بیرون می‌رود.

معاون سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت ریکی وادل، معاون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، قصد دارد از سمت خود در کاخ سفید کناره‌گیری کند.

وی افزود: «وادل تا آینده نزدیک در سمت خود باقی خواهد ماند تا انتقال مقام به صورت آهسته و منظم انجام بگیرد.» وادل که یک ژنرال بلندپایه در ارتش آمریکا بوده است، در ماه مِه سال گذشته میلادی به عنوان قائم مقام مک مستر انتخاب شد.

وی چهارمین مقام بلندپایه در شورای امنیت ملی آمریکا است که در پی اخراج مک مستر و انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی از کاخ سفید خارج می‌شود.

روند خروج این مقامات از کاخ سفید نشان می‌دهد جان بولتون، که سیاست خارجی ستیزه‌گرایانه وی نگرانی بسیاری از مقامات آمریکا را برانگیخته است، فرصت تغییر ریاست شورای امنیت ملی آمریکا را به دست آورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاخ سفید ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار