اشتباه الکسا؛ دستیار صوتی شرکت آمازون رسوایی به بارآورد

وابستگی انسان به تجهیزات الکترونیکی وسیاست‌های برخی قدرت‌های بزرگ دنیا نتایج ترسناکی برای ادامه حیات انسان به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از وسایل محبوب ساخت شرکت آمازون، دستیارصوتی مشهور به الکساست که نسبت به صدای کاربران حساس و مطابق آن واکنش نشان می‌دهد.

این دستیار صوتی می‌تواند به سوال‌ها پاسخ دهد و ازجمله دیگر ویژگی‌های آن برقراری ارتباط با وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و سیستم ایمنی خانه و اعمال دستور‌های کاربران به آنهاست.

به تازگی یک پاسخ اشتباه این دستیارصوتی که در بسیاری ازخانه‌های اهالی آمریکا وجود دارد باعث حدس و گمان‌هایی شده است. یکی از کاربران از این دستیار درباره اصلاح کمتریلز (chemtrails) سئوال کرده است و دستگاه پاسخ داده است که دولت آمریکا درپشت پروژه chemtrails است.

اصلاح chemtrails، درواقع به خط سفیدی گفته می‌شود که دراثر حرکت هواپیما‌ها و در پشت موتور آن‌ها به دلیل سرمای هوا و برخورد با باقیمانده سوخت گرم درون موتور ایجاد  و درآسمان‌ها دیده می‌شوند.


پس از کشف این خطای به ظاهر ساده و سهوی دستگاه، مقام‌های آمازون به سرعت ایراد را برطرف کرده و معنای واقعی اصطلاح را جایگزین کرده‌اند.

بسیاری از نظریه پردازان اعتقاد دارند ایرلاین‌ها و خطوط هواپیمایی برخی قدرت‌ها به عمد مواد شیمیایی یا بیولوژیکی را در ارتفاع بالا همراه با سوخت از هواپیما خارج می‌کنند که تشکیل این خطوط سفید را می‌دهد و امکان دارد نتیجه انجام آزمایش‌ها، ایجاد دگرگونی‌های آب و هوایی باشد.

برخی دیگر از نظریه پردازان اعتقاد دارند برخی هواپیما‌های قدرت‌های خاص در دنیا امکان دارد به طور عمدی مخلوط مواد شیمیایی سمی را در جو کره زمین با هدف‌های نامعلوم رها کنند که سبب دگرگونی‌های آب و هوایی یا حتی کنترل ذهن می‌شود.

البته مطالعه‌ای که در مجله علمی (the scientific journal Environmental Research Letters) منتشر شده نشان می‌دهد رابطه معنا داری بین این ادعا و وجود مواد سمی یا آزمایش‌های آب وهواشناسی به وسیله هواپیما‌های مسافربری وجود ندارد.

افزون برپاسخ غیر منتظره و عجیب الکسا چندی قبل هم گروه‌های زیادی از کاربران از خنده‌های ترسناک و عجیب دستگاه و  اطاعت نکردن از دستورات شکایت کرده اند.


شرکت آمازون درپاسخ به کاربران اعلام کرده است که نوع گویش کاربران را دستگاه، دستور خندیدن برداشت کرده است و سعی در توجیه نقص‌های عجیب دستگاه خود دارند.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار