آژانس بین المللی انرژی: تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت

‌آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای جهانی نفت امسال شاهد افزایش خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌آژانس بین المللی انرژی امروز جمعه اعلام کرد با وجود عوامل تنش‌زایی که اکنون بر جهان حاکم است پیش بینی های خود در خصوص بازار نفت را برای سال 2018 تغییر نخواهد داد و همچنان پیش بینی می کند تقاضای جهانی نفت امسال افزایش خواهد یافت.

آژانس بین المللی انرژی با انتشار گزارش این ماه خود اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت امسال یک و نیم میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. تنش های تجاری کنونی میان چین و آمریکا برای این پیش بینی ها مخاطره آمیز خواهد بود. ‌

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود برای سه ماهه نخست امسال اعلام کرده است افزایش تقاضا برای انرژی در آمریکا به علت هوای سرد و آغاز به کار یک طرح پتروشیمی، تا حد زیادی با کاهش تقاضا برای نفت در چین، جبران شده است. با این حال، ‌آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند قیمت نفت در بازار جهانی به علت بی ثباتی های سیاسی در منطقه خاورمیانه مقداری افزایش خواهد یافت.

بی ثباتی در سوریه و یمن باعث شده است که بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، اکنون برای هر بشکه به بیش از 70 دلار برسد. این سازمان در بخش دیگر گزارش خود به موضوع افزایش تعرفه های گمرکی واردات کالا و خدمات به آمریکا اشاره و این پرسش را مطرح کرد که اگر این روند ادامه پیدا کند چه پیامدهایی برای پویایی بازار نفت و انرژی خواهد داشت.

بهای نفت اواسط سال 2014 رو به کاهش گذاشت و اکنون مدتی است که روند افزایش آن آغاز شده است به طوری که میانگین قیمت نفت در ماه های اخیر بیش از 60 دلار برای هر بشکه بوده است. توافق سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) و شرکای اوپک از جمله روسیه، برای محدود سازی تولید نفت خود به منظور ایجاد توازن در عرضه و تقاضا نقش مهمی در افزایش قیمت نفت در بازار جهانی داشته است.

انتهای پیام/

افزایش تقاضا برای طلای سیاه در سال 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار