گاردین: انگلیس با همراهی کردن آمریکا در حمله به سوریه به دنبال یک «ژست جنگی» در مقابل روسیه بود

روزنامه گاردین در مطلبی به بررسی استدلال‌های خام «ترزا می» برای همراهی آمریکا در حمله به سوریه پرداخت.

گاردین: استدلال ترزا می برای حمله به سوریه «مهمل» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: استدلال‌های ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، برای توجیه حمله موشکی به سوریه در نخستین ساعات روز شنبه، برای تهدید و ترساندن کافی بود؛ اما برای تحریک و برانگیختن خشم روس ها بسیار ضعیف بود.

به نظر می رسد نخست وزیر انگلیس نسبت به ضعف استدلال های خود برای همراهی آمریکا در حمله موشکی به سوریه آگاه بوده است. او همچنین مطمئن بوده است با ارائه دلایل خام خود در پارلمان انگلیس، بدون شک رای موافق را کسب نمی کند؛ به همین دلیل بدون کسب اجازه از پارلمان در حمله موشکی  علیه سوریه شرکت کرد.

نویسنده مطلب بر این بارو است که ترزا می با همراهی کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حمله به سوریه به دنبال یک «ژست جنگی» در مقابل روسیه بوده است. او پیش از این با اتهام زنی به روسیه، مسکو را عامل اصلی مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس تبار و دخترش معرفی کرده بود و با پیش کشیدن این ادعا، اتحادیه اروپا را علیه روسیه با خود همراه کرده بود. از سوی دیگر، سناریوی دوما و ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه، شرایط را بیش از پیش برای نخست وزیر انگلیس آماده کرد. به همین منظور، انگلیس ضمن همراهی کردن آمریکا و فرانسه در حمله موشکی به سوریه، به دنبال ترساندن روسیه از پیامدهای استفاده از سلاح های شیمیایی بود.

در ادامه این مطلب آمده است: یکی دیگر از استدلال های ترزا می برای همراهی کردن آمریکا در حمله اخیر به سوریه  کاهش فشارهای داخلی است. پس از  ماجرای اسکریپال، لندن روابط دیپلماتیک خود را با مسکو کاهش داد و دیپلمات های روس را از انگلیس اخراج کرد. او همچنین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را در مسیر دشمنی با روسیه با خودش همراه کرد. با این حال، به نظر می رسد، اقدامات می برای ترساندن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کافی نبوده است. به همین منظور، او برای تسکین فشارهای داخلی پس از ماجرای اسکریپال، گزینه نظامی را انتخاب کرد تا از این طریق به استدلال های خود درباره ریشه کن کردن سلاح های شیمیایی در یکی از کشورهای هم پیمان روسیه، جامه عمل بپوشاند.

در پایان این مطلب آمده است استدلال های نخست وزیر انگلیس برای همراهی آمریکا در جنگ علیه سوریه قابل قبول نیستند. او نه تنها با حضور در این جنگ موفق به تحریک روسیه نشد بلکه با اقدام خودسرانه و بی توجهی به رای اعضای پارلمان انگلیس، زمینه افزایش فشارها و انتقادها علیه خود را فراهم کرد.

انتهای پیام/

چرا انگلیس در حمله به سوریه با آمریکا همکاری کرد؟

برچسب ها: انگلیس ، روسیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار