اسطوره فوتبال عربستان از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

یاسر القحطانی، مهاجم ۳۶ ساله عربستانی، به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یاسر القحطانی، مهاجم 36 ساله تیم ملی عربستان و باشگاه الهلال، به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد تا بازیکن سال آسیا در سال 2007 پس از 18 سال توپ و کفش را کنار بگذارد و استراحت کند.

قحطانی که مهاجم گلزنی بود، پس از پیروزی 4 بر یک الهلال مقابل الفتح و قهرمانی رئیس ها در لیگ عربستان، تصمیم به خداحافظی گرفت.

اسطوره فوتبال عربستان در سال ۲۰۰۵ با انتقالی ۳ میلیون یورویی از القادسیه راهی الهلال شد و تا پایان فوتبالش در این باشگاه بازی کرد. او در این بین، یک فصل به دلیل اختلاف با سرمربی وقت به طور قرضی در العین امارات بازی کرد و در همان فصل با به ثمر رساندن ۱۲ گل در ۲۳ بازی، به این باشگاه کمک زیادی کرد تا آنها پس از ۶ سال دوباره قهرمان لیگ امارات شوند.

القحطانی در 156 بازی برای الهلال عربستان 88 گل زد و  ۵ بار قهرمانی لیگ عربستان، ۷ بار قهرمانی جام حذفی، یک سوپرکاپ و ۲ جام قهرمانان عربستان را تجربه کرد. او با باشگاه الهلال عربستان ۲ بار در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد اما در هر 2 دوره نتوانست به قهرمانی برسد و به نایب قهرمانی دلخوش کرد.

او در سال ۲۰۰۷، بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا شد و حتی برای تمرین با باشگاه منچسترسیتی به انگلیس سفر کرد اما مانند دیگر ستاره عرب منطقه خلیج، تصمیم گرفت به فوتبالش در کشورهای عربی ادامه دهد.

یاسر القحطانی با به ثمر رساندن ۴۲ گل در ۱۰۸ بازی ملی، نامش را در تاریخ فوتبال عربستان ماندگار کرد و به اسطوره تبدیل شد.

انتهای پیام/

القحطانی از فوتبال خداحافظی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار