لیندسی گراهام: حمله به سوریه یک «گام بزرگ رو به عقب» برای ترامپ بود

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با انتقاد از ابعاد محدود حمله به سوریه، اظهار کرد ترامپ باید موضعش را درباره بشار اسد تغییر دهد.

لیندسی گراهام: حمله به سوریه یک «گام بزرگ رو به عقب» برای ترامپ بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی، با انتقاد از ابعاد محدود حمله به سوریه، اظهار کرد دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) باید موضعش را درباره بشار اسد تغییر دهد.

به نقل از پولیتیکو، لیندسی گراهام حمله موشکی سحرگاه شنبه توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه به سایت‌های شیمیایی ادعایی سوریه را فرصتی از دست رفته و یک «گام بزرگ رو به عقب» برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در زمینه رویکرد نظامی‌اش در منطقه خاورمیانه توصیف کرد.

گراهام اعلام کرد این حمله (که به بهانه واکنش به حمله شیمیایی ادعایی دمشق به شهر دومای سوریه صورت گرفت)، ضربه‌ای ناکافی به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، بود.

همچنین به گزارش فاکس نیوز، گراهام اعلام کرد ترامپ باید موضعش را در قبال بشار اسد تغییر دهد. وی افزود ترامپ در این باره تمایلی به ریسک کردن ندارد. براساس این گزارش، سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی اعلام کرد ترامپ فرصت برای «اقدام درست» را در سوریه از دست داد.

گراهام افزود اگرچه در این عملیات به رهبری آمریکا حدود یکصد موشک به سمت سه هدف در سوریه پرتاب شد، اما گزارش‌ها بیانگر آن است که ترامپ از بین گزینه های پیشنهادی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یکی از محدودترین آنها را (از لحاظ ابعاد حمله) انتخاب کرد.

وی همچنین گفت ترامپ از زمان راهیابی به کاخ سفید در زمینه سیاست خارجی در قبال کره شمالی، ایران و روسیه عملکرد خوبی داشته، اما موضع او در قبال اسد همه این اقداماتش را تحت الشعاع و در معرض خطر قرار داد.
انتهای پیام/

واکنش لیندسی گراهام به حمله نظامی به سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار