مکرون: حمله به سوریه برای دفاع از شرافت جامعه بین‌المللی صورت گرفت!

رئیس‌جمهور فرانسه در ادعایی عجیب، هدف از اقدام نظامی غیرقانونی این کشور و همپیمانانش به سوریه را دفاع از جامعه بین‌الملل دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه ادعا کرد حمله هوایی فرانسه، انگلیس و آمریکا به سوریه برای دفاع از شرافت جامعه بین‌المللی صورت گرفته است.

او در  سخنانی در پارلمان اروپا در توجیه حمله غربی‌ها به سوریه اعلام کرد: «سه کشور در این امر دخیل بوده‌اند. اجاره بدهید صادقانه صحبت کنم، این حمله برای دفاع از شرافت جامعه بین‌المللی صورت گرفته است».

رئیس جمهور فرانسه در بخشی دیگر از سخنانش ضمن اشاره به ضرورت حفظ تمامیت ارضی اروپا، ادعا کرد در شرایط پرتنش کنونی دموکراسی اروپایی بهترین شانس است.

مکرون در این‌باره گفت: اوضاع به گونه‌ایست که مسئولیت ما بیش از هر زمان دیگری است.  اختلاف نظر و تردید در قلب اروپا وجود دارد. در شرایطی که مذاکره بر سر برگزیت ادامه دارد تردید همه کشور‌های اروپایی را فرا گرفته است. نوعی جنگ داخلی اروپایی در حال ظهور است و خودپسندی ملی بر اتحاد ما پیشی گرفته است. تهدید‌های ژئوپلتیک هر روز مسئولیت‌های اروپا را افزایش می‌دهد.

او افزود: ما در شرایطی هستیم که با تغییرات بزرگ مرتبط با رسانه‌های دیجیتال، تغییرات اقلیمی و تبعات آن رو به رو هستیم. این شرایط مسئولیت بسیار خاصی را برعهده ما قرار می‌دهد. ما نمی‌توانیم طبق شرایط معمول ادامه دهیم. ما باید برای ایدئولوژی‌هایمان مبارزه کنیم. اگر ما تصمیم بگیریم وظایف خود را در قبال دموکراسی و تمامی دستاورد‌های آن در اروپا نادیده بگیریم پا در راه نادرست گذاشته‌ایم. ما می‌توانیم سلطه جدید اروپایی بسازیم که با استفاده از آن پاسخی شفاف و جدی به شهروندانمان بدهیم مبنی بر اینکه می‌توانیم از آن‌ها محافظت کنیم.

انتهای پیام/

سخنرانی مکرون در پارلمان اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
شرافت در نظر اينان يعني دزدي ، قتل ، غارت ، آدم كشي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
ما نباید به فرانسه اجازه ورود به کشور را بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
جامعه بین المللی یعنی آمریکا ، انگلیس و فرانسه که مثلث شرارت را تشکیل می دهد .
سئوال اساسی این است که ایا کشورهای جامعه بین المللی به شرح فوق اصلا شرافت دارند که از آن دفاع شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
این مرد خود بوی از شرافت نبرذه است بعد جامعه جهانی را به شرافت دعوت می کند
آخرین اخبار