لنز‌هایی که جایگزین عینک آفتابی می‌شوند

استفاده از عینک آفتابی در روزهای به شدت آفتابی برای در امان ماندن از تابش شدید نور خورشید امری ضروری است و به تازگی لنز چشمی با همین قابلیت تولید شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لنز چشمی مذکور که در آمریکا تولیدشده برای اولین بار دارای خاصیت فوتوکرومیک است و در صورتی که در معرض تابش نور شدید آفتاب قرار بگیرد، تاریک‌تر می‌شود. اما در شرایط نوری عادی یا در تاریکی این لنز در شرایط عادی قرار خواهد داشت تا نور عادی برای دیدن محیط اطراف به چشم منتقل شود.

البته این لنز هم مانند دیگر لنز‌های چشمی از قابلیت اصلاح عیوب انکساری و تصحیح وضعیت دید برخوردار است و به طور مرتب و بر اساس میزان نور دریافتی از محیط اطراف تیره و روشن می‌شود.

لنز یادشده که Acuvue Oasys نام دارد، توسط موسسه Johnson Vision Care تولید شده و برای حداکثر ۱۴ روز استفاده مداوم افراد دوربین و نزدیک بین مناسب است. همچنین برخی افراد آستیگمات هم می‌توانند از این لنز‌ها استفاده کنند.

در حال حاضر آخرین آزمایش‌ها برای تولید نهایی لنز‌های یادشده در جریان است و قرار است عرضه آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۹ آغاز شود. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

تولید لنز چشمی هوشمند با قابلیت عینک های آفتابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.