کاهش چشمگیر محبوبیت مکرون در میان فرانسوی‌ها

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام‌شده نشان می‌دهد محبوبیت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به طور چشمگیری کاهش یافته است.

کاهش چشمگیر محبوبیت مکرون در میان فرانسوی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی که به تازگی در فرانسه انجام گرفته است نشان می‌دهد محبوبیت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به طور چشمگیری کاهش یافته است و این در حالی است که حدود یک سال بیشتر از ریاست جمهوری مکرون نمی گذرد.

نتایج نظرسنجی که برای پری مچ Paris Match، سود رادیو Sud Radio و سی نیوز CNews انجام گرفته است نشان می دهد بیشتر مردم فرانسه یعنی 58درصد آنها از عملکرد مکرون راضی نیستند. 42 درصد از پرسش شوندگان نیز در این نظرسنجی گفته اند که از عملکرد رئیس جمهور کشورشان راضی هستند. از این 58 درصد برخی گفته اند به طور نسبی و برخی نیز گفته خیلی زیاد از عملکرد رئیس جمهور کشورشان ناراضی هستند.

با این حال، 57 درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی بر این باورند که مکرون به وعده هایی که در تبلیغات و کارزارهای انتخاباتی خود داده بود، عمل کرده است که نسبت به روسای جمهور قبلی یعنی ژاک شیراک، نیکولا سارکوزی و فرانسوا اولاند در همین مدت زمان بیشتر است.

سه چهارم از پرسش شوندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که اصطلاح تمامیت خواه کاملا به مکرون می آید. 55 درصد نیز گفته اند که او از منافع ملی فرانسه دفاع می کند و 53 درصد نیز گفته اند او فرد مهربانی است.

کمتر از یک سوم افراد سوال شونده در این نظرسنجی گفته اند او نگرانی های مردم فرانسه را خوب درک می کند و حتی 37 درصد در این خصوص تاکید کرده اند او فرد درستکاری است.

عملکرد وی در زمینه روابط با اتحادیه اروپا و بهبود وجهه فرانسه در خارج از کشور بیشتر مثبت ارزیابی شده است. به طوری که 67 درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی نظر مثبتی در این خصوص داشته اند. نزدیک به 45 درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی از عملکرد وی در زمینه مبارزه با بیکاری ابراز رضایت کرده اند.

انتهای پیام/

محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار