درمام سریع سنگ کلیه بدون نیاز به دارو

افراد زیادی وجود دارند که به سنگ کلیه مبتلا هستند که از دیدگاه طب سنتی دلیل اصلی به وجود آمدن سنگ کلیه، بلغم محجر است.

برای دفع سنگ کلیه چه کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مثل همیشه از خواب بیدار می شوید و همه چیز عادی به نظر می رسد تا اینکه احساس می کنید در کمرتان یک درد نسبتا خفیف ایجاد شده است و آن را چندان جدی نمی گیرید. مشغول آمده شدن برای رفتن به محل کارتان هستید که یک مرتبه درد کمرتان شدیدتر می شود، آن قدر شدید که حتی نمی توانید تکان بخورید اول تصور می کنید که این مشکل یک کمردرد ساده است و برای تسکین آن قرص می خورید ولی بعد از گذشت مدت زمانی طولانی، تغییر چندانی در شدت درد احساس نمی کنید برای همین به پزشک مراجعه می کنید و پس از انجام آزمایش های مختلف و سونوگرافی متوجه می شوید که به سنگ کلیه مبتلا هستید.

«دکتر سعید صانعی» متخصص طب سنتی چند درمان خانگی را به افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند، معرفی می کند.

سازندگان سنگ در بدن

افراد زیادی وجود دارند که به سنگ کلیه مبتلا هستند. دلایل زیادی برای به وجود آمدن سنگ کلیه وجود دارد ولی از دیدگاه طب سنتی دلیل اصلی به وجود آمدن سنگ کلیه، بلغم محجر (بلغمی که به حالت سنگ درآمده) است. یکی دیگر از دلایل سنگ کلیه از دیدگاه طب سنتی مزاج سرد کلیه هاست. زمانی که بلغم در کلیه هایی با مزاج سرد باقی می ماند، تبدیل به بلغم کریستالی (بلوری) می شود. کریستال ها به یکدیگر می چسبند و تولید سنگ می کنند.

برای تشخیص کریستال ها باید حتما آزمایش ادرار انجام شود. انجام آزمایش ادرار و تشخیص کریستال، می تواند به پیشگیری از سنگ کلیه کمک کند به شرط آنکه درمان سریعا انجام شود. سنگ کلیه می تواند بدون هیچ علائمی باشد و دلیل دردهای ناشی از آن، جا به جایی سنگ است. یکی دیگر از دلایل به وجود آورنده سنگ کلیه از دیدگاه طب سنتی به تغذیه مربوط می شود. استفاده از برخی مواد غذایی می تواند باعث به وجود آوردن سنگ کلیه شود.

برای مثال مصرف ماکارونی بدون سبوس و نان هایی که از آرد سفید درست می شوند و فاقد سبوس هستند، می تواند باعث به وجود آوردن سنگ کلیه شود. نان و ماکارونی بدون سبوس باعث رشد و زیادشدن میکروب های بد داخل روده می شود و سموم این میکروب ها تولید سنگ صفرا و کلیه می کند. علاوه بر ماکارونی و نان بدون سبوس، غذاهایی که طبع سرد دارند می توانند باعث ایجاد سنگ کلیه شوند.

برنامه غذایی افرادی که مستعد سنگ کلیه هستند باید زیرنظر متخصص طب سنتی باشد تا احتمال به وجود آمدن سنگ به حداقل برسد. مصرف لبنیات به ویژه شیر می تواند باعث ایجاد رسوب کلسیم در کلیه شود به همین دلیل باید این گروه از مواد غذایی را همراه با مصلح (ماده غذایی که باعث بهبود کیفیت یک ماده غذایی می شود) آن استفاده کرد تا باعث ایجاد سنگ کلیه نشود.

مصرف لبنیات همراه با مصلح

شیر و لبنیات باید حتما با مصلح مصرف شوند تا باعث رسوب کلسیم در کلیه ها نشوند. نوشیدن شیر به همراه دارچین می تواند برای این منظور مفید باشد. همچنین اضافه کردن عسل به شیر می تواند به هضم بهتر آن کمک کند و مانع از رسوب کلسیم در کلیه و سنگ کلیه شود.

بسیاری از افراد مواد غذایی را در وعده صبحانه قرار می دهند که طبع سرد دارند و باید با مواد غذایی که طبع گرم دارند جایگزین شوند؛ بری مثال برای صبحانه باید ارده، شیر و عسل استفاده کرد یا اینکه ارده را همراه با شیره خرما و انگور استفاده کرد.

خوردن نان، پنیر و گردو در شب توصیه می شود چون جذب کلسیم در شب بیشتر است و در کلیه رسوب نمی کند. کشک یک ماده غذایی است که در آن مقدار زیادی کلسیم وجود دارد و به سلامت استخوان ها کمک می کند، اما از دیدگاه طب سنتی این ماده غذایی در صورتی که با مصلح مصرف نشود می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود و کشک باید حتما با گردو خورده شود و اگر کشک به صورت مایع باشد باید داخل آن حتما نعناع و سیر داغ ریخت تا از رسوب در کلیه پیشگیری کنند.

برخی از افراد عادت دارند که همراه با ماهی ماست می خورند یا اینکه بعد از خوردن ماهی شیر می نوشند، انجام این کار در کوتاه مدت باعث می شود که مواد زائد و کلسیم در کلیه رسوب کند و باعث به وجود آمدن سنگ کلیه شود. علاوه بر تغذیه، یک سری عادت ها وجود دارند که می توانند باعث به وجود آمدن سنگ کلیه شوند؛ برای مثال نشستن بر زمین می تواند سنگ کلیه ایجاد کند.

درمان گیاهی سنگ کلیه

خربزه ضدسنگ

برای درمان سنگ کلیه درمان های زیادی وجود دارد که متخصص طب سنتی با توجه به شرایط بیمار و نوع سنگ یکی از درمان ها را پیشنهاد می کند. یکی از درمان هایی که برای از بین بردن سنگ کلیه پیشنهاد می شود، استفاده از خربزه است. خربزه می تواند به عنوان یک دارو در درمان سنگ های کلیه موثر باشد و به بهبود عملکرد سیستم ادراری و کلیوی کمک کند.

یکی از راه هایی که در طب سنتی برای درمان سنگ کلیه وجود دارد استفاده از تخم خربزه است. برای این منظور باید تخم خربزه را خشک کرد و بعد از بودادن آن را آسیاب کرد و خورد.

یکی دیگر از راه های استفاده از تخم خربزه این است که مقدار یک سیر (75 گرم) تخم خربزه را در یک پارچه توری مانند که می توان بالای آن را گره زد، ریخت و بعد آن را در یک و نیم تا 2 لیتر آب ریخت و جوشاند. جوشیدن این مخلوط تا زمانی که آب نصف شود باید ادامه داشته باشد، بعد از آن باید پارچه را از داخل آب درآورد و فشار داد تا شیره تخم خربزه از پارچه خارج شود. بعد از آن باید به این شیره یک قاشق غذاخوری پودر رازیانه اضافه شود. این ترکیب را باید در آش ریخت و می توان به آش، سیرک و والک (سبزی های کوهی) هم اضافه کرد.

خوردن یک قاچ (حدفاصل 2 خط روی خربزه یک قاچ محسوب می شود) خربزه با پوست، یکی دیگر از راه های از بین بردن سنگ کلیه است. افرادی که نمی توانند خربزه را با پوست بخورند می توانند آن را رنده کنند و بخورند. خربزه علاوه بر اینکه در درمان سنگ کلیه مفید است، می تواند به درمان مشکلات پروستات هم کمک کند.

افرادی که نارسایی کلیه دارند هم می توانند پس از مشورت با متخصص طب سنتی از خربزه استفاده کنند، مصرف خربزه به مدت 3 روز پشت سر هم می تواند تا حدود زیادی به درمان سنگ کلیه کمک کند.

خربزه ای که برای درمان سنگ کلیه استفاده می شود باید ارگانیک باشد در غیر این صورت، مقدار زیادی سموم وارد بدن می شود که می تواند مشکلات زیادی را برای بدن به وجود بیاورد. علاوه بر خربزه می توان برای درمان سنگ کلیه از پرتقال هم کمک گرفت.

برای این منظور باید 3 روز پشت سر هم از پرتقال به عنوان غذا استفاده کرد و در این مدت فرد نباید هیچ نوع ماده غذایی دیگری را بخورد، البته پرتقالی که برای این منظور انتخاب می شود باید شیرین باشد تا معده را اذیت نکند.

پرتقال حاوی ماده ای به نام «اگزالات» است و سنگ کلیه هم از «کلسیم اگزالات» ساخته شده است و زمانی که اگزالات پرتقال در کنار «کلسیم اگزالات» سنگ کلیه قرار می گیرد، باعث جداشدن کلسیم می شود و کلسیم جداشده از اگزالات از بدن خارج می شود.

درمان گیاهی سنگ کلیه

طالبی یا روغن بادام؟!

یکی از راه های درمان سنگ کلیه خوردن طالبی است. افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند باید به مدت 14 شب به جای شام فقط طالبی بخورند. طالبی را نباید در صبح زود مصرف کرد و حتما باید در وعده عصر یا شام از آن استفاده شود. علاوه بر طالبی برای درمان سنگ کلیه می توان از روغن بادام شیرین استفاده کرد. یکی لیوان آب ولرم را باید با یک استکان کوچک (20 سی سی) روغن بادام شیرین ترکیب کرد و آن را نوشید، البته باید از اصل بودن روغن بادام شیرین اطمینان پیدا کرد.

گیاهان سنگ شکن

برگ توت فرنگی می تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند. افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند می توانند 40 گرم از برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشانند. سپس، این محلول را هر 5 ساعت یک بار بنوشند. افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند می توانند نصف استکان آب کرفس را با عرق بهارنارنج ترکیب کنند و قبل از هر غذا بنوشند.

استفاده از دانه بوداده خرمالو یکی دیگر از درمان های سنگ کلیه است باید دانه خرمالوی بو داده شده را آسیاب کرد و یک قاشق چای خوری از پودر آن در یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کرد. خوردن این نوشیدنی به مدت 3 روز برای رفع سنگ توصیه می شود.

درمان گیاهی سنگ کلیه

رفع قولنج

قولنج کلیوی می تواند همراه با سنگ یا بدون سنگ باشد، این قولنج درد بسیار شدیدی را برای بیمار ایجاد می کند. برای رفع قولنج بدون تورم کلیوی، باید بعد از هر غذا 6عدد مغز فندق خام خورده شود. اگر قولنج همراه با سنگ باشد می تواند از گل ختمی، بابونه و پنیرک استفاده کرد. برای این منظور باید از هر گیاه به مقدار 100 گرم در 7 تا 8 لیتر آب ریخت و جوشاند، سپس باید این ترکیب را صاف کرد و در وان ریخت و در آن نشست. انجام این کار باعث خروج سنگ از حالب می شود و درد از بین می رود.

درمان سنگ های کوچک

برای تشخیص اندازه سنگ باید حتما سونوگرافی انجام داده و برای درمان سنگ کلیه باید از متخصص طب سنتی کمک گرفت. برخی از افراد از گیاهانی استفاده می کنند که مدر (ادرارآور) هستند، گیاهان مدر فقط برای درمان سنگ های کوچک کاربرد دارند و در صورت استفاده در مورد سنگ های بزرگ، این کار باعث جا به جایی سنگ می شوند و مشکلات بیشتری را به وجود می آورند.

استفاد از برگ مو می تواند به درمان سنگ های کوچک کمک کند و باعث خارج شدن سنگ از طریق مثانه شود. نوشیدن ماءالشعیر یکی دیگر از راه هایی است که می تواند به دفع سنگ های کوچک کمک کند، البته ماءالشعیر بیشتر حالت مدر دارد.

برگ پنیرک

برگ پنیرک خاصیت نرم کننده دارد و در درمان گلودرد و سرفه کاربرد دارد. پنیرک را می توان برای از بین بردن سنگ کلیه هم استفاده کرد. افرادی که سنگ کلیه دارند، باید 100 گرم از برگ پنیرک را در یک و نیم لیتر آب بجوشانند و بعد از 2 تا 3 دقیقه جوشیدن، آن را صاف کنند و در یک لیوان بریزند. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به این نوشیدنی توصیف می شود، پنیرک را باید قبل از هر غذا نوشید.

درمان گیاهی سنگ کلیه


اگر سنگ کلیه باعث ایجاد درد شود و در کلیه یا حالب جا به جا شده باشد، باید 100 گرم برگ پنیرک را با 100 گرم گل بابونه ترکیب کرد و جوشاند، سپس به آن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کرد و قبل از غذا نوشید. این نوشیدنی سنگ را کاملا خرد می کند و سنگ بدون هیچ دردی از بدن خارج می شود.

منبع:مجله همشهری

انتهای پیام/

راه های درمان سنگ کلیه با  درمان گیاهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۲۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
من ۱۰سال سنگ کلیه داشتم و هر وقت که سنگم میفتاد داخل دمنوشهای متفاوت و حتی الکل مینداختم و هیچ تاثیری نمیدیدم و حتی باچکش میزدم که خرد شه تااینکه یک بار دمنوش کاکل ذرت رو استفاده کردم و سنگم افتاد و سنگ رو داخل ظرفی که از دمنوش کاکل پربود انداختم و بعداز ۸ ساعت رفتم ببینم چه اتفاقی افتاده و دیدم که سنگ کلیه ی من حالت ژله ای شده و پودرهم شده وازاون به بعد هرروز دولیوان دمنوش کاکل میخورم و دیگه هیچ وقت سنگ کلیه نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۶:۵۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام
سنگ ۷.۴ میل در حالب سمت چپ دارم چکارکنم کسی هست با دارو دفعش کرده باشه؟راهنمایی کنید لطفا.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام ان دسته از دوستانی که سنگ تو حالب شون گیر کرده سریعا عمل را انجام دهند زیرا سنگ باعث میشه کلیه بعد از دو سه هفته از کار بیفته
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه جوکار
۰۹:۰۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
خوب عالییی بود بچه ها دعا کنید که با حضور امام زمان کا رسید این دنیا مثل همان دنیا باشد تا مردم نمیرند همه سالم و سلامت باشند الاهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام ،دمنوش پنیرک رو هر روز با همین مقدار درست کنم و چند روز ادامه بدم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
یک سنگ 8میل در کلیه راستم کلن 5سنگ در کلیه هام هست باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضاییان
۲۳:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
اونایی که سنگ کلیه دارن شبا یک قرص تامسولوسین مصرف کنن آب فراوان روزی دوازده لیوان کپسول سیستون تهیه کنید روزی 3قرص مصرف کنید تحرک زیاد داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۰۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام یک سال میشه سنگ کلیه دارم کلیه راست ۶میل کلیه چپ ۳میل در خاصی ندارم فقط دچارتکررادرارشدم چیکاربایدبکنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فریبا حیاتی زاده
۲۲:۴۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
فریبا حیا تی زاده من دیروز سونوگرافی دادم دکتر گفت کلیه سنگ داره ۲۲ میلمتره چه باید کنم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
سلام شوهرم کولیه خاش سنگ سازه چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۲۱:۳۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من بابام سنگ کلیه داره یکی داخل کلیه سمت چپش یکی هم داخل کلیه سمت راستش و یکی هم داخل مثانه اش به قطر ۱۱ میلی چی بهش بدم بخوره که زود خوب شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سلام من امروز سونوگرافی دادم؟ دکتر گفت سنگ به دیامتر۳م مدرکالیس فوقانی کلیه راست روئیت شد باید چه کار کنم تا این سنگ دفتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام،رفتم سونوگرافی گفت که در حالب سمت چپم سنگ 4میلی متری هس خیلی درد دارم ،پزشک واکسن زد ولی برای چند ساعت دردم آروم شد الآنم خیلی درد دارم چی کار کنم دردم تموم بشه لطفاً راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا کردی
۰۵:۵۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام شوهرم الان سه روز که سنگ کلیه گرفته بردمش دکتر سرم آمپول دارو هنوز درد داره چکار باید بکنم الان
Iran (Islamic Republic of)
Sepideh-shz
۲۲:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام من 15سالمه سه روزه فهمیدم سنگ کلیه دارم خییییلیم درد دارم قطره سنکل هم میخورم فشارم میوفته لطفا راهنماییم کنین
France
میثم عسکری سده
۱۰:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
درمان کلیه بدون قرص و دارو
دلستر بخور
شیر با دارچین قاطی کن بخور
عسل بخور
شیر خالی ،ماست،دوغ نخور
چای سبز بخور
چای سیاه نخور
تناب بزن
شب ها پنیر و گردو بخور
بیسکویت ساقه طلایی بخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
مطالب بسیار مفید و عالی بود
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
عالی بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۷:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام من سنگ دارم در حالب گیرکرده یک ماهه ولی درد ندارم بعضی شبها دردمیگیره خواهشن راهنمایی کنین تشکر
Iran (Islamic Republic of)
المیرا
۱۱:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
واقعا مطالب عالی بود
Japan
محمد
۲۰:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام من پسرم ۵سالشه سنگ کلیه ۱۰میلی داشت اسفند ۹۸ بردمش سنگ شکن انجام داد الان ۴میلش گیر کرده هرچی مایعات بهش میدم دفع نمیشه کسی هست منو راهنمایی کنه چی بهش بدم این سنگ دفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعبل امیرصالحی
۲۱:۰۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
درود و سلام
از نشر مطالب ارزنده و جامع شما کمال سپاس را داریم پاینده باشید
Iran (Islamic Republic of)
Safikhani
۲۰:۵۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام
پدرم سنگ کلیه داره امپول هم زده ولی باز درد داره از زدن امپولشم ی چهار ساعتی میگذره ولی تاثیری نداره تو خونه هم راه میره ولی دردش کمتر نشده خودش میگه نمیتونم راه برم میگه بیضم درد میکنه چیکار کنه دردش کمتر شه؟؟ شربت ابلیمو قلیز با جو جو هم بهش دادیم ولی تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام هرکس از درده سنگ کلیه رنج میبره بیاد کاس امگین آب سنگ کلیه مخصوص برای انداختن سنگ
Iran (Islamic Republic of)
خداداد
۱۴:۱۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
سنگدارم چی بخورم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
درویش
۰۹:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سرور عزیزم. سلام
ضمن آرزوی سلامت برای شما
بنده دو سه سال پیش رفتم سنگ شکن و مرگ را جلوی چشمام دیدم . بقدری درد کشیدم که نمیتوانم توصیف کنم.
اکنون هم دوباره کلیه ام سنک ساخته حدود دوازده میل .
استدعا دارم لطف کنید بنده را راهنمایی کنید که چگونه میتوانم سنگهارا شکسته و دفع کنم.
قابل ذکراست که دیگر حاضر نیستم دوباره سنگ شکن را تجربه کنم.
اکنون من ۶۵ سال سن دارم و طاقت تحمل آن درد را ندارم.
بزرگواری کنید هرچه زودتر راهنمایی بفرمایید . چون تازه سنوگرافی کرده ام و دکتر گفته بر سنگ شکن.
اگر بزرگواری کنید هرچه زودتر کمکم کنید لطف ومحبت شمارا هرگز فراموش نمیکنم.
ممنون و سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آقای درویش.
تعریف داروی گیاهی علی کردی را زیاد شنیدم . میگن سنگ کلیه را حل می‌کنه. این دارو هم استفاده کنید ان شا الله مشکلتون برطرف بشه.
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۰:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه اینکه دوباره سنگ کلیه نگیرید، آب خوردن زیاد است. چند تا منبع میخواید براتون نام ببرم که نوشتن به هیچ وجه سر خود دارو برای سنگ کلیه مصرف نکنیم؟ چرا؟ حتی داروهای گیاهی. چرا؟ چون هر رژیم غذایی و دارویی برای یک نوع سنگ کلیه مفید هست و در صورتی که نوع سنگ کلیه تونو ندونید ممکنه حتی باعث سنگ سازی مجدد هم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین فلاح
۱۴:۵۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام دیشب ازدرد سنگ فشارم به بیست ویک رسیده بود نزدیک بود که برم کوماکمکم کنید وزه مالی خوبی ندارم پوله سنوگافی را ندارم اگه متونید کمکم کنید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
درویش
۰۹:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. خسته نباشید
لازم دانستم تا بپاس زحماتتان در تهیه و ارائه این مطلب بسسسسسیار ارزشمند وعاای صمیمانه از شما تشکر وقدردانی کنم.
شاد. سلامت و موفففففففففففق. باشید.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی بیک محمدی
۱۷:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام وخسته نباشید من تقربیا ۸ماه سنگ کلیهدبه قطر ۱۲داشتم سه بار سنگ شکن رفتم وتبدیل به بین ۸و۹ شده بدون هیچ دردی هر وقتم دکتر میرم میگه با سنگ شگن ازبین میره ممنون میشم توسعه لازم بفرماییدچی کار کنم تا سنگم از بین بره ارادتمندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام شوهرم خیلی ازسنگ کلیه رنج میبردیکسره جابجامیشودوفشارش همش بالامیرودچکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
چه کار کنم دردش بخوابد
Iran (Islamic Republic of)
محمدصادق
۱۳:۳۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام منم چندسال بود از سنگ کلیه رنج می بردم واقعا ولی الان خدا رو شکر مدتی هست که دفع کردم الان درد ندارم
یعنی با خوردن دوتا لیوان از یک دارو دوتا سنگ دفع کردم اونم طی دو روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام حدود یک قاشق برگ آبیشن را بگذارید بجوشد حدود یک چهارم یا بیشتر آبش تبخیر شد صاف کنید و مانند چایی بنوشید . برای دفع سنگ من خودم کلیه هام سنگ سازه استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام بهترین درمان، سنگ های، کلسیمی، مخلوط 100گرم،گیاه،پنیرک،با100گرم،بابونه،وسپس،جوشاندن،ان،دریک،لیتراب،میباشدکه،بایدقبل،ازصبحانه،نهاروشام،نیم،ساعت،قبل،غذامیباشد،درعرض،10،روزهرچقدسنگ،داشته،باشین،ناپدیدش،میکنه،بخداراست،میگم،چون خودم، امتحانش، کردم، جواب، گرفتم، خیلی، سنگ، داشتم، همه، روپودرکرده.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اکسیژن
۲۰:۵۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام عزیزانم شفای عاجل برای همه انشاالله
برای درد کلیه من هر بار که سراغم میاد کمرم رو میبرم زیر دوش آب داغ واقعا معجزه میکنه. 10 دقیقه آب هر چی داغتر بهتر ولی جوری نباشه که پوست رو بسوزونه. من اولش با آب گرم معمولی شروع میکنم و آروم آروم گرمتر میکنم. حتما انجام بدین خیلی از مورفین بهتره. اگه انشاالله خوب شدین یه فاتحه یا صلوات برای پدرم هدیه بدین.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۱۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام.رحمت خدا به روح پدر گرامیتان انشا.الله با ایمه معصومین محشور شود.ممنون از راهنماییتان خیلی مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۰:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
توضیحاتتون کامل و‌خیلی خوب بود سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
دویدن تو منزل به مدت ۳۰ دقیقه ( دو تا ۱۵ دقیقه متوالی و بینش ۱۰ دقیقه استراحت و خوردن ۶ لیوان آب بین آن موقع گرفتن درد خیلی جواب میده من بارها امتحان کردم و نتیجه گرفتم . منتها خونتون آپارتمانی نباشه که صدا بده موقع دویدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام من امروز رفتم سونو هر دو تا کلیم سنگ داره سنگها هم بزرگ هستش ۲۷میلی دکتر گفته باید سنگ شکن کنی توراخدا راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
من هم سنگ کلیه دارم داروی سنکل خوردم فشارم افتاد نزدیک بود بمیرم
یکی از دوستان میگه نخود سیاه را بپز و آبش را بخور بعدش نخودها را بخور
خودش چند سال پیش خورده سنگ مانند ژله شده و بدون درد از بدنش خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشی من سنگ کلیه ۵میلی درحالب دارم خیلی درد میکنه دوبارهم ۴میلی داشتم رفع شد الان باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
جاوید
۱۹:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام پسرم نزدیک یکسالشه کلیه اش شن ریزه داره تو این ی سال چندباردکتربردمش ولی خوب نشده توروخدا بگید چی بهش بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کلیه سرد داره باید کلیه رو گرم کنی عسل وسیاه دونه رو قاطی کن بده بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۰ دی ۱۳۹۸
قرص روا تینیکس محشره
Iran (Islamic Republic of)
سلماز حسینی
۱۶:۵۴ ۰۵ دی ۱۳۹۸
سلام.آقام خیلی درد شدید کلیه داره باید چکارکنم چی باید بهش بدم بخوره
France
علی عباسی
۲۲:۱۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سلام من الان ۲۰ روز هست از درد سنگ کلیه دارم عذاب میکشم کلیه سمت چپ ۱۳ میله وکلیه سمت راست ۶ میله وهست یه راهنمایی ما را کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی نگاری
۲۰:۴۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سنگ کلیه دارم توراخداچکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۲:۲۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
سلام پوست سنگدان بشورین خشکش کنید بعد اسیابش کنید واقعا سنگ رو انی میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
سلام سنگ کلیه دارم 2 بارفنرانداختن برام 2 بارسنگ شکن کردم فایده نداشت الانم ازدرد دارم میمیرم چکارکنم سنگ بیفته باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
یوسف زاده
۲۰:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام حدود ۱۰روزه ک سنگ کلیه دارم از کلیه خارج شده و تو حالب گیر کرده چیکار کنم ؟برم عمل یا دارویی براش هس سنگ حدود ۵میلی هس
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۵:۳۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
عالی است
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۵:۲۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
ماازکجاداروی گیاهی پیدا کنیم
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام کلیه ام شن ریزی داره باید چکار کنم که بی افته سنگ هم داره
Afghanistan
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام من سنک کلیه دارم برم گفتن عرق شاتره بخورم ایا مفید است اگر است تا چی وقت استفاده کنم تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
دوستان برای رفع سنگ کلیه گیاه خارخاسک را گرفته و بجوشانید،سرد که شد مرتب بخورید حتماً سنگها دفع خواهد شد
Mexico
علی
۰۰:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام من هم سنگ کلیه به قطر ۴ونیم ۳ونیم دارم هم عفونت کلیه میشه راهنمایی کنید ممنون
Germany
آرزو
۰۰:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
مامانم سنگ 7 میلیمتری داشت با آب ترب سیاه روزی ی لیوان بهش میدادم پودرش کرد خیلی خوبه خربزه با تخم و پوست تو مخلوط کن بریزید بعد بخورید و خارخاسک و خارشتر و دم گیلاس و کاکل ذرت باهم دم کنید روزی 3 بار بخورید خیلی تاثیر داره قطره سنکل تو داروخونه هست اونم خیلی خوبه من مامانم با این چیزها سنگشو از بین بردم ان شاالله همیشه سلامت باشید
Canada
ایهان
۱۷:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
من برادرم سنگ کلیه داره به قطر هفت میل درد زیا د داره چی باید بخوره دکتر گفته با دارو دفع کنه اگر نشد با لیزرلطفا راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حکیم
۲۳:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
من سنگ کلیه 8 تا داشتم که یکی از این سنگ ها 2 سانتی بود و 5تادیگر بینه 18تا19/5 بودندو2تای دیگر 12و14 میل به امید خدا همه بادمنوش درخواست 2 ماه از بین رفتد ؟(فقط این یک دارو راحتما" بخورید ؟ پودنه(رابا بادمنوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
ببخشیددم نوش هاک استفاده کردیدچیابودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،منم یه سنگ ۱۱میلی در حالب کلیه چپم دارم که خیلی داره اذیتم میکنه ،اسم اون دمنوش رو بهم میگی
Iran (Islamic Republic of)
رامین قنبری
۱۶:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام‌من امروز سونو دادم یه سنگ ۳ میلی تو قسمت‌تحتانی کلیه چپمه ک‌دکتر گفت نه دفع میشه نه لیزر فقط باید مراقبت کنی ک بزرگتر نشه کلیه سمت راستم هن یه سنگ ۵ میلی درقسمت فوقانی هست چیکار کنم بنظرتون لیزر میشه کرد ایا لازمه لیزر؟پارسالم سابقه سنم ده میلی و ورم کلیه هم داشتم
Iran (Islamic Republic of)
وزیر
۰۰:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام من سال پیش سنگ کلیه داشتم که رفتم لیزرش کردم الان کلیهم درد میکنه چیکارکنم کمکم کنید تو خدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضارحیمی
۲۳:۲۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید الان یک ماهه که سنگ کلیه گرفتم شش عدد سنگ بزرگ به قطر ۹...۱۱..۶...۴..۳...و۵میلی توروخداکمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۶:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
دو روزه درد کلیه شدید دارم سی سالمه . دو سال پیش هم سنگ شکن کردم . الان خیلی دارم اذیت میشم
Iran (Islamic Republic of)
حسن حیدری
۱۰:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
مشکل سنگ دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام مادرم سنگ کلیه وهم کیست کلیه داره چه دارویی مناسب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۹ تير ۱۳۹۸
خواهشمندم رسیدگی بفرمایید من شدید درد دارم واصلا حالم خوب نیست به نظر آقای دکتر نیاز دارم الان دوماهی هست ک سنگ تو حالب دارم واصلا دفع نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سنگ‌ کلیه دادم ک الان سنگ 8میل درحالبم گیر کرده وی 8میلبه کلیه چسبیده تو این دوماه با 8میل حالب دوبار درد شدید گرفتم ک اورژانسی شدم ولی الان حدود دوماه میگذره ک دفع نشده والان درد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام ۲سال سنگ‌کلیه دارم کلیه سمت راستم 7 میل وخورده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۸
یکسال پیش سونودادم گفتن سنگ 3میلی درکلیه سمت چپ داری تو این مدت هیچ دردی نداشتم تااین دوروزپیش ازشدت دردمینالم هرچی مسکن میخورن تاثیرگذارترین شمابگیدچکارکنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۲۳:۳۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام. پدرم سنگ کلیه داشتن ولی یک مدتی میشه که با دستگاه دفع‌ شده و دوباره الان دردش شروع شده چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۰۸:۲۷ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سلام من حدود یک ساله که سنگ کلیه دارم کلا سه بار درد شدید کلیه داشتم که آخریش 8 ماه پیش بود و دیگه درد نداشتم تا دو روز پیش از دو روز پیش هر چیزی که فکرشو بکنی خوردم ولی اصلا فایده ای نداشت تورو خدا کمکم کنید دارم از درد میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
برو سیتی بده عدم درد خیلی خطرناکه برای کسایی که سنگ دارن.خدایی ناکرده کلیه ات رو از دست می دی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دردشدیده چی کارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام مدتی قبل متوجه شدم سنگ کلیه دارم بعد دو روز سونوگرافی رفتم سنگ تو مثانه بود و شبش خیلی اذیت شدم برا دفعش . الان بیست روزی میگذره و دوباره درد کلیه دارم . خاهشا کمک کنید ایا دوباره سنگ دارم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام... برای هربار مصرف جوشانده برگ پنیرک روغن زیتون اضافه کنیم یا واسه کل یک لیتر و نیمش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۰۷ ۰۶ تير ۱۳۹۸
عالی عالی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی فاضلی
۱۰:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۸
ممنونم از کمکتون الی بود
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا سالاری
۰۸:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
بسیار مفید بود. سپاس
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
علت اصلی سنگ کلیه مصرف کم مایعات و چای هست. منابع اگزالات نباید مصرف کرد. داروهای گیاهی مثل سنکل یا رنیفیکس هم اثربخشی خیلی خوبی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
وزیری
۱۳:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بسیارعالی توضیح داده شده
آخرین اخبار