امضای ۲ هزار و ۴۳۹ موافقتنامه سرمایه گذاری در کرمان

استاندار کرمان گفت: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی ۲ هزار و ۴۳۹ موافقنامه سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان در سطح استان امضا شد که

امضای ۲ هزار و ۴۳۹ موافقتنامه سرمایه گذاری در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،؛ علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به دستاورد‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در دولت تدبیر و امید گفت: تاکنون ۴۵ درصد این موافقتنامه‌ها با اعتبار ۲۱ هزار میلیارد تومان عملیاتی شده است.

وی افزود:در دولت یازدهم به دنبال مطرح کردن بسیاری از مسایل در سطح ملی بودیم که برگزاری چنین جلساتی در همین راستا بوده است.

رزم حسینی تصریح کرد:استان‌ها در صف توسعه اجرایی کشور هستند که در این راستا با بروکراسی‌های اداری مواجه هستیم و بنابراین با یک بدنه پرهزینه و سنگین در نظام اقتصادی و بروکراسی شدید اداری روبرو هستیم.

مدیر اجرایی استان اظهار کرد: متاسفانه یکی دیگر از مشکلات کشور در این است که نظام توسعه گرایی که در قرن نوزدهم مطرح بوده را هم اکنون در قرن بیستم اجرایی می‌کنیم این در حالی است که حوزه دانش‌های روز دنیا ما را به سمتی می‌برد که باید به سمت تمرکز زدایی سوق پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جناح‌های سیاسی سبب شده که توسعه متوقف شود افزود: به طور جد معتقد هستیم که راز موفقیت امروز استان کرمان در همدلی و فراق از جناح بندی‌های سیاسی بوده است.

رزم حسینی با اشاره به زندگی کردن یک میلیون نفر از جمعیت استان در مناطق محروم تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات توسعه کشور و به ویژه استان کرمان، عدم توسعه متوازن در کشور و استان بوده است.

استاندار کرمان با اشاره به عدم انسجام دستگاه و ارکان حکومتی در توسعه اقتصادی کشور افزود: در این راستا فکر کردیم اگر بخواهیم چالش‌های پیش رو را حل کنیم باید مبحثی را مطرح کنیم که همه ارکان نظام از نمایندگان مردم در خانه ملت تا ائمه جمعه و سرمایه گذاران در آن مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران مجاهدان اقتصادی نظام هستند اظهار کرد: ۵۶ ائمه جمعه در سطح استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که علی رغم همه گرایش‌ها و جناح‌های سیاسی ائمه جمعه خوشبختانه امروز شاهد هستیم در توسعه استان همراه و همگرا هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچگونه نزاح و دعوای سیاسی در استان کرمان شاهد نیستیم تصریح کرد: نجات استان و کشور در گروی فراهم کردن معشیت، زندگی با رفاه برای مردم است.

رزم حسینی با اشاره به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان گفت: در قالب این طرح ۲ هزار و ۴۳۹ موافقنامه سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان در سطح استان امضا شد که تاکنون ۴۵ درصد این موافقتنامه‌ها با اعتبار ۲۱ هزار میلیارد تومان عملیاتی شده که در سال جاری نیز ۱۰ میلیارد تومان دیگر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ح

2هزار موافقت نامه سرمایه گذاری در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.