زالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نگاه مثبت سازمان نظام پزشکی به عضویت دانش آموختگان علوم آزمایشگاهی

مشاور‌عالی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: نگاه نسبت به عضویت گروه علوم آزمایشگاهی کاملا مثبت، علمی و سخاوتمندانه است.

//علیرضا زالی، مشاور‌عالی کمیسیون بهداشت مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سال گذشته سازمان نظام پزشکی کشور نشستی با پیشکسوتان علوم آزمایشگاهی و انجمن‌های 9 گانه علمی و صنفی با هدف حل مشکلات و مسائل این گروه پزشکی انجام داده است.

وی ادامه داد: طی جلسات سال گذشته بین انجمن‌های 9 گانه و سازمان نظام پزشکی پروتکلی در خصوص حل و فصل مشکل  نبود شماره نظام پزشکی و عضویت در این سازمان  برای گروه علوم آزمایشگاهی کشور انجام شده است.

مشاور‌عالی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه در پروتکل انجام شده سال گذشته بخشی از کارها به وزارت بهداشت اعاده شده است، افزود: در راستای یکسان سازی نگاه‌ها و اقدامات کارهای خوبی  انجام شده است و من معتقدم که پروتکل‌های فنی با همکاری وزارت بهداشت قابلیت حل دارد.

لزوم برگزاری جلسات فنی برای عضویت دانش آموختگان علوم آزمایشگاهی در  نظام پزشکی

زالی عنوان کرد: برای برطرف کردن مشکل نداشتن شماره نظام پزشکی، همکاران من در گروه علوم آزمایشگاهی نیازمند برگزاری جلسات فنی و  کارشناسی بیشتری هستند و آن چیزی که  از شورای عالی سازمان نظام پزشکی می‌بینم این است که نگاه  نسبت به عضویت گروه علوم آزمایشگاهی کاملا مثبت، علمی و سخاوتمندانه است.

وی در خصوص هزینه‌های آزمایشگاه‌ها تاکید کرد: امروزه آزمایشگاه‌های سراسر کشور برای اینکه از کیت‌های به روز و پیشرفته استفاده کنند باید هزینه‌های زیادی را متحمل شده و باید میزان افزایش تعرفه‌ها متناسب با قیمت واقعی تمام شده آزمایشگاه‌ها باشد تا از بروز هرگونه مشکل در این گروه و سلامت کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار