مهم‌ترین اولویت کاری در استان کرمانشاه ایجاد اشتغال است

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: گفت: شرایط امروز جامعه و وضعیت جوانان و تحصیل کردگان بی کار در گستره‌ استان به گونه‌ای است که باید مهم‌ترین اولویت کاری ایجاد اشتغال قرار دهیم.

مهم‌ترین اولویت کاری در استان کرمانشاه ایجاد اشتغال استبه گزارش  خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه،  رستمی رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت:  همه اجزا سازمان، معاونان، روسای ادارات ستادی و شهرستانی، کارشناسان و کارکنان می‌بایستی هر یک در حوزه کاری و تحت وظایفی که دارند به صورت به هم پیوسته و مستمر فعالیت‌ها و اقدامات شات را بر مدار ایجاد اشتغال، جذب سرمایه و سرمایه گذاری، جذب اعتبارات، بهره گیری از امکانات و توجه ویژه به رونق تولید و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، فعایلت داشته باشند و به صورت منظم، کار‌ها و اقدامات خود را ارائه دهند.
 
وی گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۹۷ و در پیام نوروزی خود شعاری مبنی بر  حمایت از کالای ایرانی مطرح فرمودند که نشان از آشنایی گسترده و دقیق ایشان از وضعیت اقتصادی و شرایط حساس مملکت است.

رستمی بیان کرد : همه ما باید در مسیر تحقق و عملیاتی کردن این شعار حرکت کنیم و تمام تلاش خود را مصروف فرهنگ سازی در این زمینه کنیم تا بتوانیم در بحث اشتغال و تولید و حل و معضل بیکاری موفق باشیم.

 

صادرات بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومانی به کشور عراق

 
 
علی اسماعیلی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه  با اشاره به بحث صادرات گفت: حجم صادرات ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومانی به این کشور را رقم نسبتاً مطلوبی دانست که البته در مقایسه با ظرفیت‌های متقابل طرفین اندک بوده و نیازمند توجه بیشتر مسئولان به این قضیه مهم و حل و فصل مشکلات امنیتی فی مابین بازگشایی مرز خسروی توجه به بازارچه‌های مرزی و بالابردن کمیت و کیفیت تولید و صدور کالا به این کشور است.

اسماعیلی اعلام کرد :  استان کرمانشاه جزء معدود استان‌هایی است که معوق انتخابات صنفی ندارد و این خود نشان از برنامه ریزی درست، هماهنگی خوب، پیگیری مستمر امور و توجه به اتحادیه‌های صنفی برای پیشبرد امور است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان وجود ابهام و گاه تاکید بر اموری که مانع تسهیل در کار‌های روزمره اصناف می‌شود در قوانین نظام صنفی را معضل بزرگ دانست که قطعا می‌بایستی در مورد بازنگری در آن‌ها تصمیم گیری کرد.

اسماعیلی با اشاره به زلزله سال ۹۶ کرمانشاه گفت: در زلزله اخیر به ۷۰۰۰ واحد صنفی خسارت رسیده و نیازمند بازسازی و ترمیم هستند. وی تاکید کرد که در این زمینه ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده، اما باید این واحد‌ها در سامانه کارا مشخصات ویژه‌ای را ثبت کنند، در حالی که ما در این سامانه با محدودیت مواجه هستیم و متاسفانه اولویت مشاغل خانگی و روستایی در آن تعریف نشده است.
 

انتهای  پیام/ز

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.