رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه؛

اپیدمی در مناطق زلزله زده نداشتیم/ سلامت مطالبه عمومی مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، با اشاره به تلاش وزارت بهداشت در نقاط زلزله زده استان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ اپیدمی در این نقاط نداشته ایم.

به گزارش   گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه،  محمود رضا مرادی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، امروز در نخستین مجمع سلامت استان کرمانشاه که به مناسبت هفته سلامت گفت: سلامت مطالبه عمومی مردم یک امر اجتماعی  است  و رسیدن به این مهم نیازمند حرکت همدلانه و همگرا است.

 وی با بیان اینکه  شعار سازمان بهداشت  «پوشش همگانی برای همه و در همه جا» است گفت:  برقراری دوسویه مردم و متولیان حوزه سلامت باعث اجتماعی شدن این امر خواهد شد انسان سالم، محور توسعه پایدار است.

مرادی بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه سلامت تنها ۲۵ الی ۳۰ درصد عوامل موثر بر سلامت جامعه در حوزه فعالیت بخش بهداشت و درمان قرار دارند و بیشترین سهم سلامت یعنی حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از عوامل موثر بر سلامت خارج از حوزه فعالیت های پزشکی قرار دارد.

مرادی با بیان اینکه نیمی از مردم دنیا قادر به دریافت خدمات بهداشتی نیستند، گفت: همچنین بیش از ۸۰۰ میلیون نفر حدود ۱۰ درصد از بودجه خانوار خود را صرف سلامت خود و خانواده می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اذعان داشت: علت عمده مرگ و میر در دنیا بیماریهای قلبی و عروقی است، این درحالیست که با تغییر سبک زندگی و رژیم ها می توانند این بیماریها را کاهش دهند.

وی ادامه داد: همچنین همچنین ماهانه ۱۵ تا ۲۷ هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند در حالی که با تغییراتی در صنعت خودروسازی و جاده ها می توانیم جلوی بسیاری از مرگ و میرها در این زمینه را بگیریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در رتبه ۱۱ منطقه قرار داریم، افزود: بر اساس افق ۲۰ ساله قرار است ما در حوزه سلامت به رتبه یک منطقه برسیم.

انتهای پیام/ز

 

علت عمده مرگ و میر در دنیا بیماریهای قلبی و عروقی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.