آغاز به کار سامانه پایش سطح توسعه یافتگی استان‌ها در وزارت کشور

سامانه پایش سطح توسعه یافتگی استان‌ها و داشبورد مدیریتی در وزارت کشور افتتاح شد.

آغاز به کار سامانه پایش سطح توسعه یافتگی استان‌ها در وزارت کشوربه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ خندان دل مشاور برنامه ریزی وزیر کشور در گردهمایی معاونین اقتصادی و توسعه منابع استانداری‌ها اعلام کرد که در سامانه پایش سطح توسعه یافتگی استان‌ها با بکارگیری حدود ۵۵۰ قلم آماری در ۸ محور اصلی و محاسبه شاخص‌های مؤثر در توسعه استان‌ها تلاش می‌شود تا بصورت مستمر و ضعیت استان‌ها پایش شود.

خندان دل افزود؛ نحوه تغییر مقادیر اقلام آماری مذکور بصورت مستمر از طریق شورا‌های قانونی ذیربطی که در سطح استان‌ها و به ریاست استانداران تشکیل می‌شود دریافت و توسط سامانه‌ای که به همین منظور در وزارت کشور راه اندازی شده است جمع آوری و منجر به تهیه گزارشات وضعیت توسعه در استان‌ها می‌شود.

معاون سابق هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: مقادیر برخی از این اقلام آماری بصورت فصلی و برخی در ۶ ماه و برخی هرسال یکبار گزارش خواهد شد. بعلاوه نحوه پیشرفت مجموعه فعالیت‌هایی که در وزارت کشور و به سبب الزامات اسناد بالادستی نظیر برنامه ششم و یا برنامه‌های دولت و از این قبیل در دستور کار سال ۹۷ قرار گرفته است از طریق سامانه دیگری بطور مستمر پیگیری شده و عملکرد استانداری‌ها و معاونت‌ها و مراکز وابسته به وزارت کشور مورد پایش قرار می‌گیرد.

خندان دل مشاور برنامه ریزی وزیر کشور خاطرنشان کرد: نتایج بدست آمده از طریق این داشبورد و مدیریت مرتباً مورد ارزیابی مدیریت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار