پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت گیلان از خدمات بهداشتی - درمانی

همه جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان تحت پوشش خدمات بهداشتی - درمانی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در همایشی که به مناسبت هفته سلامت در رشت برگزار شد گفت: همه جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان تحت پوشش خدمات بهداشتی - درمانی قرار دارند.

وی ارتقاء کیفی خدمات بهداشتی – درمانی را محور برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۲۳ واحد عرضه خدمات بهداشتی - درمانی در گیلان فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: برای ارتقای کیفی عملکرد‌های حوزه سلامت باید با افزایش آگاهی عمومی و تعامل بیشتر مردم با دست اندرکاران بهداشت و درمان، ارایه خدمات درمانی را همگام با مقوله مهم پیشگیری دنبال کرد.

همچنین در این همایش، محمد عباسی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر عامل ۷۶ درصد مرگ و میر در استان گیلان است گفت:نیمی از بیماران دارای پرفشاری خون و ۲۰ درصد دیابتی‌ها از بیماری خود اطلاع ندارند که این امر عواقب ناشی از بیماری‌ها را تشدید می‌کند.

وی همچنین نسبت به افزایش روند سالمندی در جمعیت گیلان هشدار داد و افزود: ۱۳ تا ۱۶ درصد جمعیت گیلان بیش از ۶۰ سال سن دارند در حالی که میانگین جهانی ۱۰ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۶ درصد مردم گیلان قلیان استعمال می‌کنند تصریح کرد: پیامد‌های این عادت ناپسند زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر است.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره مندی تمام جمعیت گیلان از خدمات بهداشتی - درمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.