موضوع حقوق زنان نباید بستری برای جریان‌ها باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت:موضوع حقوق زنان نباید بستری برای جریان‌ها قرار گیرد چرا که از موضوع حقوق زنان به ویژه در انتخابات سواستفاده می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان صبح امروز در جلسه جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان که با حضور بانوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، گفت: جلسات متعددی در مرکز استان کردستان و سایر شهرستان‌ها با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد چرا که کمیسیون فرهنگی برای تقسیم بودجه و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی کشور برنامه‌ریزی می‌کنند و با این بازدید و دیدارها از نزدیک آثار خود را در استان‌ها می‌بینند.

وی با اشاره به تاریخچه‌ای از کردستان افزود: استان کردستان مردمی مهمان‌نواز، باصداقت و قدردان دارد و مسوولانی که با نیت خالص خدمت کرده‌اند مردم هم قدرشناسشان بوده‌اند.

وی کردستان را دارای شخصیت‌های برجسته در حوزه‌های مختلف دانست و بیان کرد: بانو مستوره اردلان از شخصیت‌های برجسته کردستان بوده است.

حجت‌الاسلام کرمی تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته کردستان را یکی از تشکل‌های تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد و بیان داشت: موضوع حقوق زنان نباید بستری برای جریان‌ها قرار گیرد چرا که از موضوع حقوق زنان به ویژه در انتخابات سواستفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعالیم قرآنی مبنای حرکت برای توسعه فرهنگی باشد گفت: ما باید بعنوان مسلمان و پیرو سنت پیامبر باید براساس تعالیم نورانی اسلام و قرآن حرکت کنیم و بدانیم با سردادن شعار کاری از پیش نخواهد رفت.

وی اضافه کرد: زنان مسلمان ما نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا می‌کنند اما این قشر ما همواره احساس ظلم می‌کنند و باید این حس میان زنان از بین برود.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: در خصوص حجاب نیز به گونه‌ای برخورد کردیم که عده‌ای انگار مخالف هستند در حالیکه هر کسی به سلیقه خود حجاب را تعریف کرده و باید بر اساس سیره پیامبر و قرآن حجاب را تبیین کنیم.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کردستان نیز با اشاره به چگونگی شکل‌گیری این جمعیت بیا ن کرد: از سال ۹۴ فعالیت‌های استانی شروع شد و شش استان غرب کشور بر روی معضلات منطقه خود کار کردند.

فاطمه سهرابی اضافه کرد: طلاق مشکل اساسی منطقه غرب کشور بود که کاهش معنویت در خانواده از دلایل افزایش طلاق شناسایی و مطرح شد و باید به سمتی برویم که با شناخت دلایل مشکلات و معضلات جامعه زمینه حل آنها را نیز فراهم کنیم.

انتهای پیام/ د م

تعالیم قرآنی مبنای حرکت برای توسعه فرهنگی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.