فرانسه خواستار معافیت دائم از تعرفه‌های آمریکا شد

فرانسه خواستار معافیت دائم از افزایش تعرفه‌های گمرکی صادرات فولاد و آلومینیوم به آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  فرانسه روز سه شنبه معافیت دائم از افزایش تعرفه‌های گمرکی صادرات فولاد و آلومینیوم به آمریکا را خواستار شد.  

فرانسه این درخواست را بعد از آن مطرح کرد که کاخ سفید اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را یک ماه دیگر به تاخیر انداخت.  

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه و برونو لومر وزیر اقتصاد این کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند فرانسه این تصمیم واشنگتن را مورد توجه قرار می‌دهد و خواستار آن است که اتحادیه اروپا به طور دائم مشمول افزایش تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا نشود.  

دولت فرانسه تاکید کرده است هیچ تصمیمی توجیه کننده این نیست که اتحادیه اروپا مشمول افزایش یک جانبه افزایش تعرفه‌های گمرکی صادرات فولاد و آلومینیوم به آمریکا شود. دولت فرانسه همچنین تاکید کرده است فرانسه و اتحادیه اروپا عامل مازاد تولید آلومینیوم و فولاد در جهان نیستند.  

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشتم مارس سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب ۲۵ درصد و ۱۰ درصد افزایش دهد اما کانادا و مکزیک را از این قانون معاف کرد. ترامپ اواخر مارس نیز تصمیم گرفت اتحادیه اروپا را به طور موقت از این تصمیم معاف کند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار