بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی آغاز به کار کرد/ حضور ۳۸ کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی نفت

مدیر بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت گفت: در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، ۳۸ کشور جهان حضور دارند.

خبرنگار: مهریانآغاز کار بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ناصری، مدیر بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت‌، گاز، پالایش و پتروشیمی در آیین آغاز به کار این دوره از نمایشگاه صنعت نفت اظهار کرد: ایران با در اختیار داشتن منابع بسیار غنی نفت و گاز به علت حرکت در مسیر پیشرفت دارای نقش حساسی است؛ به طوریکه می‌تواند هم در تأمین انرژی و هم در تبادل آن در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایران سیمای ویژه‌ای در پیش رو دارد، افزود: با گذشت یک قرن از اکتشاف نفت، هنوز ظرفیت‌های دست نخورده بسیاری در ایران دارد.

ناصری بیان کرد: نیاز روز افزون ملی و بین‌المللی باعث شده است تا ما آماده فراهم کردن بستری مناسب برای جذب و بومی سازی فناوری‌های نوین باشیم.

مدیر بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت‌، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه 38 کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: کشورهای آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کورواسی، کره‌جنوبی، لهستان، هلند، هند، فلاند، هنکنیگ، بحرین، قزاقستان، مناکو، کانادا، عمان، دانمارک، تایوان، آمریکا، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی، سنگاپور از جمله کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.

وی فضای ناخالص نمایشگاه را 80 هزار مترمربع بررسی کرد و گفت: امسال یک سالن جدید تکمیل و به فضای نمایشگاه اضافه شده است،  همچنین سالن‌های 5 و 38 نیز مسقف شده‌اند.

ناصری ادامه داد: جانمایی‌های نمایشگاه امسال، حرفه‌ای تر انجام شده تا بازدید‌کنندگان بر اساس تخصص و نیازشان از سالن‌ها بازدید کنند، برای مثال سالن 6 به سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و سالن 7 به صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی اختصاص یافته و سازندگان تجهیزات صنعت ایران هم در سالن‌های 31A و 31B مستقر هستند.

مدیر بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت‌، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: سالن‌های 8 و 9 نیز در اختیار بالادستی نفت، سالن‌های 10 و 11 در اختیار میان‌دستی‌های گاز و سالن‌های 12، 13، 14 و 15 و بخش پایین‌دستی پالایش و پتروشیمی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: شرکت‌های خارجی و ارزی هم در سالن‌های 41، 44B، 44A، 38، 38A، 38B و سالن 5 مستقر هستند.

ناصری با اشاره به وجود 4 هزار شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال گفت: برپایی هزار و 53 غرفه داخلی در مساحتی به متراژ 28 هزار و 693 متر مربع و 600 غرفه خارجی و نمایندگی داخلی آنها در مساحتی به متراژ 11 هزار و 190 متر مربع فضای سرپوشیده و اختصاص بیش از 12 هزار متر مربع فضای باز به نمایندگان 38 کشور جهان قطعی شده است.

مدیر بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت‌، گاز، پالایش و پتروشیمی در پایان گفت: در راستای برگزار این نمایشگاه، 4 تفاهم‌نامه در صنعت نفت امضا خواهد شد و امیدواریم مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه که تلاش برای جذب سرمایه، انتقال فناوری و معرفی شرکت‌های اکتشاف تولید ایرانی است، به ظهور برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار