روسیه فردا از آخرین دستاورد‌های نظامی خود رونمایی می‌کند

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد روسیه فردا در «رژه روز پیروزی» از آخرین دستاورد‌های نظامی خود رونمایی خواهد کرد.

روسیه فردا آخرین دستاوردهای نظامی خود را به دنیا نشان خواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، روسیه قرار است فردا در «رژه روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، که به مناسبت سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در جنگ کبیر میهنی برگزار می‌شود، از جدیدترین دستاوردهای نظامی خود رونمایی کند.

تمرینات مربوط به این رژه،  به مناسبت 73 سالگرد پیروزی شوروری سابق بر آلمان در جنگ جهانی دوم، از ابتدای این ماه آغاز شده است و به دنیا فرصتی کوتاه برای تماشای برخی دستاوردهای نظامی روسیه که در آینده عملیاتی می‌شود را خواهد داد.

سوخو 57  یکی از این تسلیحات جدید نظامی روسیه است که احتملا در این روز رونمایی می‌شود. این جنگ‌افزار نخستین جنگنده از نسل پنجم جنگنده‌های مخفی ساخت روسیه است. اگرچه این جت دو موتوره در سال 2010 نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داد، هنوز به طور رسمی وارد ناوگان نیروی هوای روسیه نشده است. این جنگنده پس از ورود به ارتش روسیه جایگزین جنگنده میگ-29 و سوخو-27 خواهد شد.

خبرگزاری تاس به نقل از وزیر دفاع روسیه روسیه اعلام کرد دو نمونه از این جنگنده در ماه فوریه تحت عنوان «آزمایش توان جنگی» در سوریه بکار گرفته شد. زمانی که این جنگنده به طور رسمی و عملیاتی بکار گرفته شود به عنوان یکی از تنها هواپیماهای جنگنده نسل پنجم دنیا به جنگنده‌های لاکهید اف-22، اف-35 و چنگدو جی-20  خواهد پیوست.

موشک مافوق صوت کینژال جدید، یکی دیگر از تسلیحات مورد استفاده در رژه فردا خواهد بود. در رونمایی تسلیحات نظامی روسیه در اول مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد این نوع موشک با قدرت ده برابر صوت قادر به حرکت است و برای دفاع موشکی ضد بالستیک بکار می‌رود. یوری بوریسوف، معاون وزیر دفاع روسیه این هفته به خبرگزاری تاس اعلام کرد: این نوع موشک از پیشرفته‌ترین انواع خود و یک موشک دوربرد چند منظوره با توانایی غلبه بر دفاع هوایی و موشکی است. این موشک شکست‌ناپذیر بوده و قابلیت شرکت در مبارزه جدی را دارد.

همچنین موشک بالستیک یارس که با نام اس اس-27 شناخته می‌شود در رژه فردا به نمایش گذاشته خواهد شد. بنا به اعلام انجمن حامی از دفاع موشکی، این موشک توانایی حمل 10 کلاهک هسته‌ای را در برد بیش از 12 هزار کیلومتر را دارد. روسیه 73 موشک از این نوع را در اختیار دارد که 63 مورد از آنها در سکوهای سیار و 10 مورد از آنها در جایگاه ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنا به اعلام انجمن دفاع موشکی این موشک توانایی مانور را در طول پرواز دارد.

تی-14 آرماتا جدیدترین تانک میدان مبارزه روسیه است که برای اولین بار در رژه روز پیروزی سال 2015 رونمایی شد. بنا به اعلام خبرگزاری تاس، در ماه فوریه و پس از آزمایش اولیه این تانک‌ها قرار است امسال به مرحله عملیاتی برسند. معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد روسیه تا سال 2020،  100 نمونه از این تانک را در ارتش خود قرار می‌دهد.

بنا به اعلام مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی موشک ضد هوایی اس-400 نیز قرار است در رژه فردا به نمایش گذاشته شود. این موشک با سیستم دفاع موشکی پاتریوت آمریکا قابل مقایسه است و قادر به مقابله با اهداف هوایی بدون سرنشین و با سرنشین، موشک کروز و موشک‌های بالستیک است. برد این موشک 400 کیلومتر است. این موشک یکی از مهمترین تسلیحات صادراتی روسیه به شمار می‎رود.

سامانه موشکی بوک از سامانه‌های موشکی زمین به هوا خود کششی میان برد است، که برای دفاع هوایی بکار می‌رود و در رژه روز پیروزی رونمایی خواهد شد. بنا بر گزارش رسانه‌های روسی، این سیستم می‌تواند تا 24 هدف هواپیمایی را همزمان ردیابی کند و چهار هدف از آنها را تا ارتفاع بیش از 25 کیلومتر در هوا و 45 کیلومتری در فواصل زمینی هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
الان تو سوریه جنگ شده واگرنه اینا هواپیمای جدیدشون رو کجا ازمایش میکردند
آخرین اخبار