معاون عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد :

زلزله یاسوج ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد / از استان‌های معین کمک می‌خواهیم

معاون عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زلزله اخیر در یاسوج، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به خانه‌های روستایی و شهری ونیز شرکت‌های خدمات‌رسان آب و برق وارد کرد که این مبلغ را به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کردیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به زلزله‌های۵.۲ ریشتر در روز ۱۲ اردیبهشت در شهر‌های یاسوج گفت: بخاطر این زلزله و پس لرزه‌های آن برخی از مردم به چادر‌ها در مناطق اطراف شهر پناه بردند که خوشبختانه چند روزی است که آرامش به شهر بازگشته و مردم به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه این زلزله   ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به خانه‌های روستایی و شهری ونیز شرکت‌های خدمات‌رسان آب و برق وارد کرد ، افزود:  این مبلغ را به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کردیم و  امیدواریم دولت مصوباتی برای بازسازی بنا‌هایی که تخریب شده‌اند، داشته باشد.

فیلی اضافه کرد:پس از زلزله اصلی در اردیبهشت تا کنون ۳۲ مورد پس‌لرزه گزارش شدهکه در روز‌های اول مشکل قطع آب و برق در مناطق را به همراه داشت که سریعاً برطرف شد اما در دو روستای گنجه، مزدک فقط مشکل قطعی آب و برق دارند دارند که در حال رفع آن هستیم.

معاون عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  خانه‌های زلزله‌زدگان ویران شده ،گفت: در حال حاضر آنها در چادر بسر می‌برند و همه نیرو‌های اجرایی و ستاد بحران آمادگی کامل برای مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی را دارند.

وی افزود: در مناطق زلزله‌زده با کمبود چادر و پتو روبرو هستیم که از استان‌های معین فارس و اصفهان خواسته ایم این لوازم را تامین کنند،  بیمارستان صحرایی ۳۵ تخت خوابی هم برای درمان مصدومان زلزله همین امروز تحویل مسئولان اجرایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.