بازنگری در برنامه راهبردی دانشگاه امیرکبیر/ تقویت فضای کسب و کار با همکاری اتاق بازرگانی تهران

رئیس اتاق بازرگانی تهران از تقویت فضای کسب و کار با همکاری دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

اعطای مدارک دانش‌پذیران نخستین دوره آموزشی مدیریت اجرایی MBAدانشگاه امیرکبیر با اتاق تهرانبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در نشست مشترک این دانشگاه با اتاق بازرگانی تهران و اهدا مدرک MBA که در اتقاق بازرگانی برگزار شد گفت: باز آموزی جایگاه بالا و مطلوبی در کشور بخصوص در صنعت دارد.

وی ادامه داد: امروز جهان در حال پیشرفت و گسترش است و ما خود را با نیاز روز و علم جلو می‌بریم به طوری که باید هر روز طرح و مدل های جدیدی ارائه کنیم و این وظیفه ما است که با نیاز روز حرکت کنیم.

علوم انسانی در کشورهای غربی مورد توجه است

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود:در غرب بیشتر به مسائل علوم انسانی بیشتر توجه می شود ولی متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست چرا  که این انسان  با رفتار پیچیده می تواند در ایجاد تکنولوژی حرکت کند.

معتمدی در ادامه به برنامه راهبردی در این دانشگاه اشاره و اضافه کرد: برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال گذشته کامل شد و به تصویب هیات امنا رسید.

وی با بیان اینکه در برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیرشش حوزه مشخص وجود دارد، گفت: این شش حوزه شامل آموزش، پژوهش، فرهنگی دانشجویی، توسعه‌ای، بین‌المللی و ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شود که در هر حوزه اولویت‌های مشخصی وجود دارد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در برنامه راهبردی دانشگاه در مقاطع کارشناسی  بازنگری و  جهت گیری انجام دادیم که باید به سمت پروژه‎‌های صنعتی و غیره پیش برویم.

وی بحث دوره های MBA را در دانشگاه ها مهم خواند ادامه داد:این دورها می تواند در جهت ارتقای آموزش هم در دانشگاه ها و هم در اتاق بازرگانی مهم واقع شود.

مهارت آموزی ضعف اصلی ماست

در ادامه این برنامه مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران بحث آموزش را مهم خواند و گفت: یکی از نیاز های اساسی ما امروز آموزش است که باید به‌طور چشمگیری انجام شود.

وی ادامه داد:متاسفانه امروز ضعف ما بحث مهارت آموزی است  و باید به آن پرداخته شود و  امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر و  با کمک دانشگاه ها بخصوص دانشگاه امیرکبیر  حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه، همکاری مشترک در جهت ارتقای جایگاه اتاق تهران در سیاستگذاری آموزش‌های کاربردی و مهارتی مورد نیاز کارکنان اتاق، اعضا و تشکل‌های صنفی و برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی، مشارکت طرفین در طراحی و اجرای طرح‌های نوآورانه، همکاری در ایجاد یک مرکز مشترک نوآوری و کسب و کارهای نوپا (ترجیحا مجازی) به منظور توسعه شبکه همکاری بین بخش‌های دانشگاهی و محیط‌های صنعتی کسب و کار و انجام پژوهش در حوزه‌های مرتبط با فعالیت اتاق بازرگانی تهران به منظور ارائه راهکارها و برنامه‌های مناسب برای نیل به وضعیت مطلوب قید شده است.

خوانساری در ادامه به معرفی برنامه های اجرایی میان این اتاق با دانشگاه امیرکبیر پرداخت و گفت: ارتقای جایگاه اتاق تهران در سیاست گذاری و نیاز سنجی آموزش های کاربردی و مهارتی مورد نیاز کسب و کار کشور از طریق ارتباط با سازمان ، دانشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی از دیگر برنامه های این اتاق است.

وی تاکید کرد:توسعه مدل آموزش تقاضا محور از طریق ایجاد و ارتباط میان دانشگاه ها و مراکز آموزش و فضای کسب و کار و برگزاری دوره های آموزشی مشترک نظیر همکاری با دانشگاه امیرکبیر می تواند نقش مطلوبی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در خصوص آمار دورهای آموزشی مدیریت اجرایی MBA  گفت: در حال حاضر تعداد نفرات شرکت کنندگان 208 نفر بود که از این تعداد 156 نفر مرد و 52 نفر زن در این دوره شرکت کرده اند.

خوانساری یادآورشد: به هرحال توسعه مدل آموزش تقاضا محور از طریق ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها و مراکز آموزشی و فضای کسب و کار و برگزاری دورهای آموزشی  مشترک نظیر همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر از طرح های این دوره است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار