مخبر دزفولی در بازدید از نمایشگاه کتاب:

مردم دلبسته برجام نبودند که حالا از نقض آن بترسند/ تلاش برای اجرایی شدن قانون کپی رایت در کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عموم مردم از ابتدا دلبستگی به برجام نداشته‌اند و اکنون ترسی هم از نقض آن ندارند.

مردم دلبسته برجام نبودند که حالا از نقض آن بترسند/ تلاش برای اجرایی شدن قانون کپی رایت در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به میزان سرانه مطالعه کتاب، گفت: بهترین رویداد فرهنگی ما نمایشگاه‌های سالیانه‌ای است که در زمینه کتاب برگزار می‌کنیم؛ نمایشگاه کتاب از ابعاد مختلف مورد اهمیت است و فقط محلی برای عرضه کتاب محسوب نمی شود، نمایشگاه کتاب مجموعه‌ای است که مردم با فکر و اندیشه‌های جدید در زمینه کتاب آشنا می‌شوند، کتاب‌هایی که ممکن است با گرایش‌ها و مکاتب مختلف با زمینه‌های تخصصی و علمی در هر مقطع از زمان بروز پیدا کنند.

وی نمایشگاه کتاب را یک جوشش اجتماعی و فرهنگی خواند و افزود: هرگاه به موضوع نمایشگاه کتاب کم‌توجهی کردیم شاهد افت کتاب‌خوانی و مطالعه در کشور بودیم، این جریان و موفقیت در اجرای نمایشگاه کتاب می‌تواند علاقه به کتاب‌خوانی را در کشور گسترش دهد.

دزفولی با بیان اینکه گاهی تصمیماتی گرفته می‌شود که استقبال از نمایشگاه کتاب را دچار مشکل می‌کند، گفت: امسال نمایشگاه کتاب در مرکز شهر واقع شده است و دسترسی مردم و خانواده‌ها راحت‌تر است و اصحاب فرهنگ و ناشرین هم بیشتر استقبال کرده‌اند.

وی با اشاره به سرانه مطالعه کتاب،گفت:  امیدوارم آمار درستی از سرانه مطالعه در کشور داشته باشیم ، گاهی اصرار داریم میزان مطالعه را کمتر از آنچه است به مردم نشان دهیم که این موضوع کاری اشتباه است؛ همین استقبال مردم از نمایشگاه نشان می‌دهد مردم چقدر کتاب و کتاب‌خوانی را دوست دارند؛ ما باید مجموع زمان اختصاص داده شده به مطالعه را اعم از کتاب معمولی و کتاب‌خوانی الکترونیکی را در نظر بگیریم.

چاپ بیش از 80 هزار عنوان کتاب 

مخبردزفولی میزان تنوع کتاب در نمایشگاه را مطلوب دانست و گفت: بیش از 80 هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است که تقریبا بیش از نیمی از آن‌ها چاپ اولیه هستند اگر همین تعداد را ضربدر اوراق کتاب کنیم، می‌بینیم که چند میلیون صفحه کتاب به چاپ رسیده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که چه زمانی قانون کپی رایت در کشور اجرا می‌شود؟، گفت: مالکیت معنوی بسیار مهم است که ماهم به جد دنبال تحقق آن هستیم امیدوارم با همکاری تمامی دست‌اندرکاران به این امر دست یابیم چون این قانون فقط در خصوص کتاب نیست؛ ما در خلق ایده‌های نو ابتکارات و اختراعات هم باید این موضوع را دنبال کنیم؛ امیدواریم به زودی این قانون را در سطح ملی به انجام برسانیم و سپس در سطح بین‌المللی هم با حفظ مصالح ملی این امر را محقق کنیم.

مردم از ابتدا به برجام دلبسته نبودند

مخبر دزفولی در پاسخ به این سوال که لغو برجام توسط آمریکا چه زیانی به زمینه‌های علمی و فرهنگی کشور خواهد زد؟، گفت: مگر ما تاکنون چه کار می‌کردیم که محتاج آمریکایی‌ها بودیم؟؛ مردم و کشور ما زندگی خود را بی‌توجه به دشمنی‌های آمریکا ادامه می‌دهند، ایران با اقتدار رو به جلو در حرکت است ما جزء کشورهای برجسته در زمینه علم و فناوری هستیم؛ هیچ گاه علم و فناوری را نمی‌توان به زور از یک کشور گرفت؛ امروز دنیا، دنیای زور نیست و با زور نمی‌توان هیچ کشوری را مخصوصا ایران تسلیم کرد، مردم ایران راه خود را پیدا کرده‌اند ما مشکلات خود را به حول قوه الهی پشت سر می‌گذاریم؛ عموم مردم از ابتدا دلبستگی به برجام نداشته‌اند و ترسی  هم از نقض آن ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
شوخی می کنید یا اطلاع ندارید !!! مردم برای حل مشکلات و معیشت به کف روی آب چنگ میزنند !! مردم امید زیادی به برجام داشتند !! اگر مردم دلبسته نبودند پس چرا مردم و نمایندگان مردم رای دادند !!
آخرین اخبار